"МОН работи усърдно за обща визия за промяна на учебните програми, не само с цел олекотяване, а за друга структура. Те трябва да са по-интегрални и да насочват към овладяване на умения и компетентности, също и да се усвояват по-практически приложими знания". Това каза зам.-министърът на образованието Емилия Лазарова в студиото на "Пресечна точка".
"През 2008 г. бяха отбелязани най-много точки, откакто са въведени зрелостни изпити - 57. Сега учениците имат по-висок брой, но да имаме предвид, че от три години скалата на оценяване е различна.
Доволни сме и горди от постижението на учениците. Всички положихме усилия, за да се предприемат мерки на регионално и училищно ниво за повишаване на грамотността", коментира тя.
По думите ѝ НВО и матурите са полезни, за да се установи напредъка на учениците и как се изпълняват образователните политики.
"Учениците, които имат слаби, средни и добри оценки са много по-малко от тези с отлични и с "много добър". Това се дължи на усилията на цялата образователна система за повишаване на резултатите. Полагаме усилия да преодолеем дефицитите, в почти всички училища са проведени пробни изпити. Имахме и два уебинара по рамката на PISA. Освен това в много от училищата на преден план във вътрешните квалификации беше повишаване на грамотността", обясни Лазарова.