Чудесно е, когато полицията в една страна разполага с мощни автомобили. Те имат редица предимства, когато се изпълняват специфични задачи. Например в доста страни от години мощни скъпи автомобили се използват за транспортиране на органи за трансплантации. Британците бяха сред първите, които ги въведоха. В Италия също е така, но и другаде. Бил съм само веднъж в България и забелязах, че пътната мрежа не е на много високо ниво.
Полицаи с бързи и мощни коли биха имали проблем, ако трябва да натиснат педала в сложна ситуация. Това са принципни съображения, не ме приемайте като критикар на вашата инфраструктура. Това е проблем на държавата ви и на самото общество. Това сподели пред Фрог нюз Даниел Кадлер, немски автомобилен експерт.
Той определи новите БМВ-та, закупени от МВР за полицията „висококачествени бизнес автомобили“.
Струва си да се отбележи, че използването на луксозни автомобили от полицейските сили не е практика в Европа. Обикновено се използват среден клас коли. В крайна сметка решението да се използват луксозни, мощни или средни автомобили в правоохранителните органи се свежда до комбинация от фактори като оперативни нужди, бюджетни възможности и организационни приоритети, смята Кадлер.
В Обединеното кралство например се използват предимно Volvo, Range Rover, Hyundai, Vauxhall, Smart, Ford, Mitsubishi и Kia. Тези са основните марки и вършат добра работа.
В Италия ще видите местните Фиат и Алфа Ромео, но също Дачия, Шкода, Рено – според нуждите на отделните региони. Ще срещнете и високоскоростни и мощни Ламборджини, но те са за специални нужди и ситуации.
Във Франция полицията използва предимно марките Renault, Citroën и Peugeot. Но има също Ford и Opel.
Най-разпространената полицейска кола в Швеция е Volvo. Шведската полиция ще получи 2200 нови коли през следващите осем години. Полицията закупува и микробуси и специални автомобили. Основно в експлоатация са Volvo V90 и XC60, Volkswagen Touareg и Volkswagen Caravelle (автобуси).
В момента словенската полиция управлява над 2000 полицейски коли, които се използват за различни цели. Сред тях са Citroën Jumper, Ford Focus, Volkswagen Transporter, Volkswagen Touareg, Škoda Superb и Renault.
В Румъния автопаркът се състои предимно от автомобили Dacia Logan, Dacia Duster и Volkswagen Polo, с модели Mercedes Vito и Volkswagen Transporter T6, използвани от специалните сили и гранична полиция. Много малко стари Volkswagen Passat също са действие. Има ограничен брой и BMW Серия 3.
Германската полиция обикновено използва автомобили от немски производители. Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Opel и BMW – всички те са удобни за патрулни коли (Streifenwagen).
Повечето американски полицейски управления купуват SUV Ford Interceptor, модифицирани Dodge Chargers и Chevrolet Caprice.
Те са подходящи технически, но и финансово.
В много страни в света масовия полицейски автомобил е японска марка. Напоследък и южнокорейски. Те са много устойчиви в различни ситуации, лесни за обслужване и с достъпни цени.
И нещо много важно. България се нареждат сред Топ 20 на най-лошите пътища в света. Статистиката е изготвена от zutobi.com и според нея България е на 16-о място, между Русия и Чили. Класацията е обща оценка между качество на пътищата и катастрофите, случили се на тях. В последните 5 години има ръст на катастрофите с 8% или 9 на всеки 100 000 души население. Качеството на пътищата е с коефициент 3,4, което е ужасно ниска оценка и от всички в Топ 20 само Коста Рика, Колумбия и Барбадос са след нас.
На опашката сме по качество на пътната мрежа и в Европа. Но по БМВ-та и Мерцедеси на глава от населението сме в челните редици. Там вече е и МВР.
Българите не сме злонамерени, както се опитаха да ни изкарат някои шефове от МВР заради ироничните коментари за новите коли. Просто искаме качеството на работата на полицията и службите да е равна на качеството на автомобилите, които са закупени с наши пари. В момента това далеч не е така.
Фрог нюз