НОВИНИ


50 години по-късно: Как българското кисело мляко стана популярно в Япония

2 7732 11.06.2024
50 години по-късно: Как българското кисело мляко стана популярно в Япония

До голяма степен заради българското кисело мляко имиджът на България в Япония е напълно различен от този в Европа. Страната ни се свърза с дълголетие и красива природа заради популярните сцени от рекламната кампания на киселото мляко.


Tова каза проф. Мария Йотова, преподавател по културна антропология в университета "Рицумейкан" в Япония, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

 

Преди 50 години на японския пазар се появява първото кисело мляко, което не е подсладено. Това става възможно след дълги преговори между българската държава и японската компания "Мейджи", която успява да наложи новия продукт въпреки предпочитанията на японците за по-сладки изделия.

 

Годишнината от началото на продажбата на българско кисело мляко бе отбелязана от семинар в София, на който представители на "Мейджи" и "Ел Би Булгарикум" продължиха обсъжданията за създаването на съвместен научно-изследователски институт в България.

 

Още през 1972 година малката ни, все още социалистическа страна продала на японците една бактерия, която вирее само в нашите земи – лактобацилус булгарикус.

 

Нека отбележим това: Булгарикус! Практичните японци още същата година пуснали кисело мляко с българска закваска. Честно казано, то не било прието с ентусиазъм: „абе твърде е кисело”, „да не би просто да е развалено”... и така нататък.

 

Японците неволно го сравнявали с подсладените и ароматизирани млека на други производители. И тогава „Мейджи” поискали разрешение от българската държава да използват името на България. Гениален ход! Като Meiji Bulgaria Yogurt млякото станало хит. Задминало и засрамило световната марка Кока Кола. а предприемчивата компания „Мейджи” вече произвежда по 800 тона мляко на ден.

 

Важна подробност: това количество е два пъти по-голямо от нашето дневно производство. Още една важна подробност: договорът за бактерията с българско име е удължен до 2040 година. И още една важна подробност: Покрай киселото мляко и „бацилус булгарикус” „Мейджи” редовно предвижда огромен бюджет за реклама, като всъщност рекламира България.

 

 

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама