Германия буквално се задръства от електромобили, за които няма купувачи. Повече от 100 000 електрически коли престояват на паркинги на автопроизводители, на пристанища, в дилърски компании, пише Аutomedia, като цитира анализ на немски автоексперти.
Причината да не могат да бъдат продадени е финансова - в края на миналата година схемата със щедрите държавни субсидии за е-мобили изненадващо бе прекратена. Това се отрази като леден душ на интереса на купувачите.
Огромен брой електрически МПС-та - и местно производство, и вносни, се превърнаха в залежаваща стока. Положението се утежнява допълнително, защото съхраняването на колите струва скъпо. Германските производители са принудени да правят солидни отстъпки в цените, за да пласират поне част от автомобилите. Чуждестранните компании имат същите грижи - докарани от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla е наела старо военно летище край Бранденбург, за да паркира там непродадените коли, произведени във фабриката в Берлин.
Още през пролетта излязоха данни, че търсенето на електрически возила в Германия се е сринало с над 50%, след като държавата спря програмата за дотиране на част от цената. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, а положението на пазара втора ръка е още по-лошо, коментира специализираното издание Motor.es и дава пример с дилър от Берлин, който купил от клиент употребявано BMW i3 за 39 000 евро. Той успява да го пласира едва когато сваля от цената, която е платил, с 5000 евро.
Продавачите на луксозни е-автомобили са принудени да правят още по-големи отбиви. В същото време се наблюдава оживление в търсенето на бензинови и дизелови коли.