БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Проверяват още 50 язовира за незаконни строежи

0 5103 14.12.2010
Проверяват още 50 язовира за незаконни строежи
Росен Плевнелиев

50 язовира, включително язовир “Искър”, ще се проверят още веднъж за незаконно строителство по разпореждане на регионалния министър Росен Плевнелиев.



По думите на министър Плевнелиев, в момента има 14 работни групи с широко представителство, които проверяват на място всичко. Резултатите ще са готови до края на януари.

Няма как да сме по-прозрачни, но когато в продължение на десетки години, това не е само с язовир „Искър”, кметовете са узаконявали, издавали, отидете и ги попитайте тях. По моя информация голяма част от къщите на язовир „Искър“ са с ясни документи, издавани от община Панчарево и община Самоков. Цялото незаконно строителство, констатирано със заповеди за премахване, е на сайта на МРРБ, коментира министърът.

ДНСК не се занимава със строителните разрешения на тези къщи, а получава сигнали от кметовете, които са длъжни да констатират незаконното строителство.

Спазени са процедурите за препроектиране на съоръжения по АМ „Тракия”, каза министърът на регионалното развитие.

Той заяви, че го интересува единствено експертното мнение по въпроса на всички по веригата – на ДНСК, Пътната агенция и Управляващия орган, които са предоставени и на ресорната парламентарна комисия.

”Несъществени отклонения, нито лев отгоре, нито ден отгоре. Синята коалиция вместо да говорят за участъци, да говорят за съоръжения първо, за да са коректни. Има много ясно обосновка – кога, какви документи, какви писма, какво се е случило – че за пръв път има препроектиране на три-четири съоръжения, това препроектиране става изцяло в рамките на правилата, на база на това препроектиране се засилват земетръсните функции на тези мостове, съобразяват се с най-последните разпоредби и като капак на всичко, те стават по-лесно менажирани, защото няма да имат фуги, а и като капак на всичко, нито лев отгоре, нито ден отгоре. Дай Боже, България да има повече такива препроектирания. Препроектирането както и анексирането например на участъка от магистрала „Струма” от Долна Диканя до пътен възел „Драгичево” е довело до това, че вместо за две години и половина, да стане за седем години и вместо да стане за 32 млн. евро, да стане за 96 млн. евро. Защо не питаме там какво се е случило”, каза министърът.

Днес министър Росен Плевнелиев представи Дунавската стратегия. В нея е заложено дунавските общини да могат да кандидатстват с проекти за европейско финансиране в рамките на Дунавската стратегия. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев представи Стратегията за развитие на Дунавското пространство.

“Общините имат проекти. Те ще бъдат финансирани по тази линия. Първо трябва да се види кои проекти са по-важни за изпълнение и след това да се прецени чрез какви фондове и програми да се търси финансирането”, обяви Плевнелиев по време на пресконференция в Министерски съвет днес.

“Дунавската стратегия беше родена преди 2 години и за този кратък период, тя има вече своите приоритети и е готова да работи с пълна сила. В нея участват 14 държави. Българската част на стратегията е под мотото “Отключване на потенциала”, допълни министърът.

Според него основните цели на стратегията са – възможност за преодобяване на социално икономическите различия и установяване на устойчиви партньорства. “Ние целим България да влезе в дневния ред на кохезионната политика за преиода 2014-2020 г. Ще работим за по-добрата транспортна комуникация, опазване на биоразнообразието и повишаване на конкурентноспособността на регионите. В рамките на стратегията ще обособим български проекти, които да могат да се осъществяват с нейна помощ. Предвидени са да се построят два допълнителни моста над Дунав, освен Видин-Калафат”, каза още Плевнелиев.

Една от целите на тази стратегия, която трябва да бъде приета от страните от ЕС през 2011 г., е да се ускори напредъкът с цел преодоляване на несъответствията между страните от региона и да се постигнат максимални резултати от сътрудничеството.

Основните приоритети на стратегията са подобряване на плавателността на реката и модернизиране на пристанищната, пътната и железопътната инфраструктура. Според експертите към момента се използват едва 3 до 6 процента от транспортния й потенциал.

Дунавската стратегия няма специфичен бюджет. Но има структурни фондове, както и Кохезионен фонд, които ще се изполвзат. 100 млрд. евро за предвидени до 2013 г. за тази дейност в Кохезионния фонд. Има възможност проектите да кандидатстват за финансиране от оперативните програми.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама