"Туризмът е пътуване, настаняване, хранене, преживяване. България има много какво да покаже и да даде и като атмосфера, и като природа, и като интериор на местата за отсядане. Секторът обаче се нуждае от държавен гръб – дори само за реклама."
Това посочи пред БНР-Радио София Атанас Димитров - зам.-председател Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА).
Специалистът изтъкна, че в Турция, Гърция, Хърватска се влагат много средства за промотиране по всякакъв начин.
"Държавата там подкрепя туризма. Нито един лев, вложен в реклама, не е загубен. Има какво да подобрим, стараем се и се развиваме. Трябва да разберем, че подкрепяйки нашия, българския туризъм, подкрепяме себе си. Гърция е създала усещане за безметежност, но качеството на продуктите не е чак толкова по-различно. У нас също има вкусна храна. Ходих в Италия, но там пици вече правят имигрантите им. Най-хубавата пица съм ял в България. Бих сравнил нашия сектор със спорта - занимават се предимно млади хора", отбеляза още експертът.
Според Димитров у нас има добре подготвени кадри, но не са достатъчно. По думите му внос на работна ръка от трети страни не е устойчиво решение.
Той уточни, че българските плодове и зеленчуци са с различен, хубав вкус и това се отразява на храните, които се приготвят и предлагат, но документирането при снабдяването затруднява и производители и потребители в туризма.
"Може би е добре да се обособят специализирани тържища с български стоки за задоволяване на нужното количество в сектора", допълни Димитров.