"Нашата политика заприлича на нашите пътища – много дупки и много кръпки." Това мнение изрази пред БНР бившият служебен регионален министър арх. Иван Шишков.
По думите му политиката трябва да излезе от пътищата, а отношението към този процес трябва да е еднозначно и в една посока:
"Всички ние трябва да направим така, че в рамките на следващите 4-5 години да построим 1000 км. магистрали. Ако не го направим, ние никога няма да живеем така, както искаме да живеем – по европейски. Всички политици ни замерват с евроатлантически послания, но в действителност не ни предоставят европейски начин на живот. Ние трябва да работим така, че да осигурим в много кратки срокове друг начин на развитие на България", отбеляза той.
За 10 години сме построили около 450-500 км., посочи арх. Шишков. Според него ни трябва друго управление и друг начин на мислене в тази посока.
"Важно е да ги има магистралите, а не кой ще реже лентата", категоричен бе специалистът и уточни, че темата е станала "предизборна дъвка", а в действителност магистралите продължава да ги няма.
За 17-километровото трасе на Северната тангента независима експертиза на хърватска компания констатира, че средно асфалтът е с 3 см. по-тънък, а циментовата стабилизация под него – средно със 7 см. по-тънка. Изводът е, че Северната тангента трябва незабавно да се ремонтира. Гаранционният срок обаче отдавна е изтекъл, затова ремонтът ще е за сметка на държавата.
Арх. Шишков подчерта, че доста голяма част от нашите магистрали имат сходни проблеми.
"В около 6 км. от трасето на Северната скоростна тангента те бяха най-драстични. Там наистина имаше отклонение до 1/3".
Експертът смята, че тангентата трябва да бъде ремонтирана, защото в тези 6 км. тя е опасна.
Шишков напомни за взетите от прокуратурата "ядки" от нулевия лот на магистрала "Хемус", където също е станало ясно, че 25% от асфалта липсват. А за участъка от магистрала "Тракия" от Стара Загора до Ямбол каза, че е във все по-ужасно състояние. "Там имаше дълги участъци, съвсем видимо разпадащи се", подчерта той.