НОВИНИ


Арх. Иван Шишков: Всички ние като общество ще платим един преждевременен ремонт

4 3673 18.07.2024
Арх. Иван Шишков: Всички ние като общество ще платим един преждевременен ремонт

Бившият регионален министър Николай Нанков и Борисов много трудно ще си признаят за начина, по който са се строили пътищата у нас, няма да си признаят за пропуските, по времето, когато се говореше много за магистрали, а не се строеше колкото трябва. Оказва се, че не е строяло качествено. Ако си бяха признали, сега щеше да им е по-лесно и да стъпят на по-здрава основа. Щяха да кажат: "Да, сбъркали сме и ще оправим това".


Това каза в предаването "Честно казано с Люба Кулезич", бившият служебен регионален министър арх. Иван Шишков.

 

"Докато бях регионален министър, взех “ядките” и естествено бях критикуван чисто политически, но не го приемам особено драматично. Това беше по-скоро естествена реакция на тази политика, която сме виждали в продължение на 10 години. Пробите, които взех, ги взех с основната цел да направим ремонти, но да ги направим такива, че да знаем какво има под пътя, за да се изготвят нужните проекти, защото Нанков и Борисов, бяха възлагали на текущи ремонти, без проекти".

 

"Това е другият момент, в който аз съм спор с политическата на ГЕРБ", допълни Шишков.





"Нали не си представяте, че въпросната “ядка” на Северната скоростна тангента, някой е счупил тайно под асфалта, когато съм я вадил".


"Възложих на хърватската лаборатория да направи проверка, защо наистина не смятах, че трябва да надупчим Северната скоростна тангента през 300 метра, както ме упрекваха, че не правя. През 21 в. е съвсем логично да използваме съвременни технологични методи и това направих. Тогава ясно се установи, че в тези 6-7 километра, които са най-близо до магистрала “Хемус” състоянието е абсолютно същото. Това, което липсваше, асфалтът трябваше да е 20 см., а той беше 13-14 см. в целия този участък от 6 км. И долната основа е компрометирана там. Мисля, че не трябва да си специалист, за да разбереш кои пътища са в лошо състояние. Нормално е да ги проверим", подчерта бившият регионален министър.


"Разликата този път е в това, че освен, че ги проверих, не направих така, че обществото да не разбере какво е състоянието им". 


"Всички ние като общество ще платим един преждевременен ремонт. Казвам преждевременен, защото ако този ремонт беше изпълнен изцяло по проекта, както трябваше, най-вероятно основният ремонт щяхме да го направим след 5-6г."




"Нашите пътища са в лошо състояние по две причини. Първата е, че сме ги строили не по правилата. Основният проблем е, че имайки много малка пътна мрежа, за това движение, което имаме по пътищата, тези пътища се амортизират по-често. Ние трябва да имаме пътища, които да отговарят на движението в България като количество, а ние го нямаме".


"Политиците постъпват безотговорно, а безотговорно не се случва нищо. Изключително важно е да спре да се работи на парче. Изисква се политическа воля и професионални качества. Политическата воля е едно, но наистина в важно политиците да разберат, че няма как да не построим всички магистрали. За да ги построим за тези 5-6г., ще стигнем до момента, в който държавата да няма финансов ресурс, с който да ги построи и да трябва да промени част от начина, по който инвестира в магистралите. Това, което е започнато трябва да се свърши, а това, което изобщо не е свършено, а то е страшно много, трябва да се проектира. За проектиране през следващата година, година и половина няма да ни трябват толкова много пари. За тази цел ни трябва професионализъм и да погледнем мащабно на нещата и да не се интересуваме кой ще среже лентичката през следващите 5-6 г.", категоричен е арх. Шишков.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама