Стотици пътници са блокирани на Летище София заради лошите метеорологични условия в Европа. Анулирани са полетите до Франкфурт, а останалите закъсняват с часове и за голяма част от тях няма яснота дали ще бъдат осъществени и кога.
Полетът от София до Амстердам закъснява повече от четири часа (информацията е актуална към 12 часа - бел. ред.). В него пътуват много хора с прекачване до САЩ.
"Служителите на Летище София очакват мениджърите, отговарящи за различните дестинации, да информират как и за кога да бъдат пренасочени пътниците. От "България Еър" обясниха, че при форсмажорни обстоятелства не поемат разходи по престоя и настаняване на пътниците, които са изпуснали следващите си полети", разказа главният редактор на Дарик Пловдив Лалка Златанова, която е един от пътниците на полета за Амстердам, който трябвало да излети в 7,30 сутринта.
Голяма част от закъсненията и отмяната на полети се дължат на лошите метеорологични условия в Европа. Пред Дарик изпълнителният директор на "България Еър" Янко Георгиев, който в момента се намира в САЩ, обясни, че на пътниците се подава своевременна информация за полетите и ще бъдат спазени всичките им права, регламентирани с европейските директиви.
"Поради лошото време капацитетът на летището в Амстердам е редуциран до 20 полета на час, което е абсолютно минимално. И всеки полет до там има определено време за излитане. За пътниците, които са чекирани, компанията поема храната и напитките, докато чакат полета", обясни Георгиев.
При закъснение на полета с повече от пет часа пътниците имат право да се откажат от него и да получат обратно пълния размер на стойността на билета си, обясни за Дарик Богомил Николов от "Активни потребители". "При закъснение на полет над 2 часа, авиокомпанията е длъжна да осигури безплатна храна и напитки. Ако полетът се отложи за следващия ден, компанията е длъжна да осигури безплатно настаняване в хотел и право на храна. Компанията трябва да осигури възможност за безплатни съобщения по телефон, факс или електронна поща, за да може пътниците да уведомят близките си за закъснението. Когато неосъществяването на полета е по вина на авиокомпанията, а не на друга причина, тогава пътникът може да получи освен стойността на билета и компенсация от 125 до 600 евро, в зависимост от разстоянието на полета", обясни Богомил Николов от "Активни потребители".