Светло бъдеще за София начертаха кметът Борисов и главният архитект Диков до края на мандата. Редом с преборването на трафика щели да грейнат и велосипедни алеи, но Борисов нямало да кара колело по тях, защото направо щял да тича.
Довършване на първия участък на метрото до квартал „Младост” и летището в следващите две-три години и изграждане на втория метродиаметър от надлез „Надежда” до местността Кръста на булевард „Черни връх” в периода от 2008 до 2011 г са основни приоритети в програмата на Столичната община за облекчаване и контрол на трафика. Въвеждане на такса за влизане с автомобил в центъра на града ще има, едва когато се предложат алтернативи, заяви кметът на столицата Бойко Борисов.
Главният архитект на столицата Петър Диков посочи рязкото увеличение на автомобилите в София, драстичното изоставане на инфраструктурата на фона на развитието на града, ръста на приходящи само за през деня коли от близките на столицата градове, неадекватното развитие на градския транспорт и забавянето в строежа на метрото като основни причини за натовареното движение. В следващите пет години ще бъдат изградени нови 20 км от подземната железница. Догодина метрото чества 30 години от първата си копка, а са построени само 8 км трасе. В програмата на общината е заложено довършване на метрото до квартал „Младост” през 2009 година и след това продължение към летището. Догодина се очаква да започне изграждането на втория метродиаметър от надлез „Надежда” до местността "Кръста" на булевард "Черни връх", който трябва да е готов през 2011 година. Освен това по Ломско шосе ще се изгради връзка между метростанцията в „Обеля” с тази при надлез „Надежда”.
Сред мерките за намаляване на трафика са изграждане на безплатни паркинги до периферните метростанции и ползването оттам на велосипеди за придвижване до центъра; развитие на трамвайните трасета, включително изграждане на нови като предвиденото по булевард "Тодор Каблешков", което да свързва "Овча купел" с "Дружба", а третият лъч на метрото да се изведе чрез високоскоростен трамвай от Ботевградско шосе през центъра до булевард "Борис ІІІ".
В края на мандата ще бъдат напълно свързани Южната и Северната дъги на Околовръстния път, ще е готова магистрала "Люлин", пътят - дубльор на Княжевско шосе, както на Цариградско шосе, ще се изградят пробивите "Данаил Николаев", "Пенчо Славейков", Източна тангента и други.
Основният проблем за забавянията в строежа на нови пътища и пробиви бил в съдебните дела по отчуждителни процедури, заради което е потърсил съдействие от строителния министър Асен Гагаузов, който да лобира за промяна в Министерски съвет. През следващата година се очаква да заработи общинската Агенция по трафика и да се изгради единен център за контрол на движението. Сред основните мерки за облекчаване на движението е посочено развитието на велосипедното придвижване. По този повод столичният кмет оповести, че щом отпадне необходимостта от охраната му, няма да ползва колело, а направо ще тича. Дисциплината в паркирането и по-високи глоби за неправилно паркиране също са предвидени в програмата на общината за овладяване на задръстванията.