Без яснота кога ще се намери изход от хаоса с годишните технически прегледи. След промяна в правилата за извършването им, много бензинови автомобили не успяват да минат прегледа, дори да отговарят на нужните условия. В петък стана ясно, че заради проблема директорът на Агенция „Автомобилна администрация” напуска поста си.
Без яснота кога ще се намери изход от хаоса с годишните технически прегледи. След промяна в правилата за извършването им, много бензинови автомобили не успяват да минат прегледа, дори да отговарят на нужните условия. В петък стана ясно, че заради проблема директорът на Агенция „Автомобилна администрация” напуска поста си.
Свързването дигитално на измервателните уреди с Автомобилната администрация започна през октомври миналата година. Целта е в момента на прегледа резултатите да отидат по електронен път в агенцията и така да се намалят броят на фиктивните прегледи, пише NOVA.
Пунктовете разполагаха с 9 месеца за това – до 22 юли.
Статистиката показва, че за 10 дни преди да изтече този срок, 105 000 автомобили са минали преглед, 150 са пуснати временно и до 14 дни е трябвало за оправят проблеми, а едва 22 автомобила не са били допуснати.
За 10 дни след промените – 95 000 автомобила са били допуснати, 153 не са били, а около 1400 е трябвало да направят промени. Тоест според статистиката около 10% от автомобилите не успяват да преминат ГТП.
От Министерството на транспорта казаха, че стойностите на емисиите последно са променяни през 2012 г.
„С електронизацията в ГТП преди 15 години, спряха фиктивните такива. След това спря ощетяването на застрахователите. Следващата стъпка беше с екостикерите, тоест автомобилите физически да присъстват в пункта. Ако се направи проверка на ПТП след година, сигурен съм, че ще са по-малко”, заяви Румен Дунев.