Новата асоциация ще притисне претенциозни играчи като Нова тв.
От началото на декември вече има нова организация на кабелните оператори - Българската Асоциация на Кабелните Комуникационни Оператори (БАККО) – пряк наследник на двете досегашни организации в бранша – Асоциацията на Българските Кабелни Оператори (АБКО) и “ТВ Клуб 2000”, която представляваше интересите на средните и малки кабелни комуникационни оператори. Сред учредителите на новата организация са, както най-големите играчи на пазара на предлагане на телевизионни, интернет и телефонни услуги – Близу, МСат Кейбъл, Кабел сат Запад, Телекабел, Цифрова Кабелна Корпорация, Диана Кабел, Спринт, Видеосат, Вирджиния RN, Кейбълком холдинг, така и малки местни компании от всички краища на България.
В етичния кодекс на новата организация е залегнала като основно правило лоялността между партньорите. Досегашният опит показваше нарочен дъмпинг на цените, като 7 лв месечна услуга в райони като Варна, където средната цена на кабелната услуга беше 15-17 лв, както и обратното – дирижиране на условия, неизгодни за купувача в период на криза. В тази връзка новата асоциация си постави задачата да регулира отношенията с доставчиците на телевизионни програми и да пресече опитите на някои от големите телевизионни играчи да налагат финансови условия, несъобразени с покупателната способност на гражданите. Такива напр. бяха условията за излъчване на програмите Диема и Виасат от групата на MTG. Собствениците на Нова Телевизия пък държат първенството с това, че независимо от дълбоката икономическа криза традиционно в края на годината оказваха натиск върху кабелните оператори за увеличаване на правата за излъчване на каналите си.