НОВИНИ


Бизнесът се готви за следващата фаза на търговската война между САЩ и Китай

4 3134 20.08.2024
Бизнесът се готви за следващата фаза на търговската война между САЩ и Китай
личен архив

Разтревожени от евентуален ръст на митата върху китайските стоки при победа на Доналд Тръмп, някои компании трупат запаси.


Ако не беше търговската война между двете най-големи икономики в света, сега Easy Signs щеше да разполага с десетки работници във фабриката си в Алънтаун, Пенсилвания. Щеше да подготвя планове за изграждане на втори завод някъде на запад - Солт Лейк Сити беше фаворит като дестинация — и да създаде още 100 работни места, пише New York Times, цитирано от Investor.

 

Базирана в Австралия Easy Signs произвежда банери и други маркетингови продукти за корпоративни събития, като използва огромни принтери за разпечатване на лога и слогани върху ролки плат. Нейният американски бизнес расте със 70% годишно. Сега компанията отлага разширяването си.

Нейните продукти са изложени на алуминиеви стойки, произведени в Китай. Тези продукти сега са обект на поредица от мита, достигащи до 365% съгласно политика, въведена от бившия президент на САЩ Доналд Тръмп и продължена от администрацията на сегашния държавен глава Джо Байдън в името на защитата на американската индустрия от китайските правителствени субсидии.





Разходите за вносни компоненти може да се увеличат допълнително, ако Тръмп спечели президентските избори през ноември и изпълни заплахата си да добави 60-процентно или по-голямо мито за всички китайски стоки и 10% върху целия внос.

 

„Това определено е страшна концепция“, коментира Анди Фрайър, съосновател на Easy Signs.

Страх сред бизнеса
 
В интервюта с две дузини американски производители, търговци на дребно и спедиторски агенти, мнозина посочват, че се въздържат да инвестират и да се разширяват предвид несигурността относно митата върху вносните продукти и части - особено върху тези, доставяни от Китай.





Ако Тръмп спечели изборите, рискът за по-нататъшни смущения е голям. Ако вицепрезидентът Камала Харис победи, много от хората посочват, че очакват търговските вражди с Китай да продължат, което може да доведе до увеличаване на разходите за компоненти, използвани от американския бизнес.

„Компаниите са решили, че независимо от правителството, което ще дойде на власт, митата срещу Китай ще продължат да се повишават“, разкрива Мандип Сингх, чийто бизнес, Via Indigos, свързва американските фабрики с доставчици в Индия.

 

Наскоро Сингх се свързва с компания, която произвежда пречистватели на въздух и иска да прехвърли производството си от Китай в Индия. „Те искат ние да се погрижим за цялата продуктова гама“, посочва той.

Тръмп започна да налага широкообхватни мита върху вноса от Китай през 2018 г. Президентът Байдън разшири тази политика, като добави мита към нови категории китайски стоки, включително електрически превозни средства и соларни клетки.

 

И двете администрации заявиха, че налозите имат за цел да стимулират местната индустрия. Но въпреки че митата върху китайския внос оказват натиск върху производителите и търговците на дребно да намалят зависимостта си от Китай, те обикновено карат производството да се пренасочва към други страни с ниски разходи за труд като Мексико, Виетнам и Индия.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама