Дни преди пожара във влака Варна-Пловдив – локомотив пък беше бутан от пътници, след като закъса отново в района на града под тепетата. В неделя тийнейджъри на 17 и 18 години пребиха кондуктор на жп гарата в Плевен. Защо зачестяват проблемите с композициите на БДЖ, които доведоха и до смяна на транспортния министър Георги Гвоздейков?
„Това в последно време е реалността в БДЖ. При пожара машинистът се е опитал да закара локомотива до място, където могат да дойдат пожарни, за да могат да загасят пламъците. Ако не са предприели тези мерки, е имало опасност цялата композиция да се запали”.
Това заяви в „Здравей, България” доктор Людмил Иванов, който е експерт по „Цифровизация и управление в железопътния транспорт”.
По думите му целият подвижен състав на БДЖ е прекалено стар.
„Говорим за 30-40-50-годишни локомотиви и вагони. Новите германски вагони са произведени между 1980 и 2000-та година. Те са над 40-годишни”, обясни той.
И допълни: ”Интересното е, че според бившия транспортния министър те ще се експлоатират у нас поне още 15 години. Това означава, че около 2040 година те ще са на около 55-57-годишна възраст. Това е нелепо. Аз очаквам тези вагони да не издържат повече от 3 до 5 години”.