Мило и конструктивно искам да кажа на хората, които се занимават с инфлуенсър маркетинг:
- увлечени в гонитба на пари, популярност и последователи, даже вие не разбирате напълно огромната сила на комуникациите;
- не разбирате огромната отговорност, която носите;
- не разбирате, че разликата между "инструмент" и "оръжие" е много малка;
- ако искате да сте част от нормално общество, помислете за горните точки;
- помислете за форма на "саморегулация", преди някой политик да се изкуши да ви регулира;
- помислете вие да започнете разговор за "свободата на словото" и как тя се различава от измамата, призивите за насилие и останалите подобни теми, преди някой друг да е започнал този разговор вместо вас;
- помислете за форма и съдържание на Етични правила, които да дават поне рамка на това, което правите;
- направете нещо като сдружение, асоциация или друга форма на общностно обединение, за да пазите правата си, но и да демонстрирате несъгласие с недопустими практики;
- или се присъединете към някоя от добрите комуникационни асоциации, които от години работят по темата с етичните норми в комуникациите;
- вижте Софийската харта за етични комуникации, подписана от Обединената комуникационна общност (линк в коментар);
- вижте Препоръките за инфлуенсър маркетинг на Националния съвет за саморегулация в рекламата (линк в коментар);
- помислете като цяло как искате да се развива сектора на инфлуенсър маркетинга.
Само предложения, разбира се. И опит за превенция. Преди да е станала някоя трагедия.
Липсата на нормални комуникации поражда кризи. Май съм го казвал.
Любомир Аламанов, пиар експерт - Facebook