НОВИНИ


Дългогодишен директор: 23 са стъпките, за да санкционираме ученик. Защо оценката за поведение да не е върху житейски умения?

0 6652 02.09.2024
Дългогодишен директор: 23 са стъпките, за да санкционираме ученик. Защо оценката за поведение да не е върху житейски умения?

Санкциите в Закона за предучилищното и училищното образование са разписани както в Административно-процесуалния кодекс и за да наложиш една санкция, трябва да извървиш 23 стъпки.


Това каза пред БНР Асен Александров, председател на Сдружението на директорите в средното образование, с дългогодишен опит като училищен директор. Санкции да не се налагат все едно налагаме присъди и вкарваме в затвора, призова той.



Смисълът на санкциите е да бъдат маркер, който да показва на ученика и родителите, че той е прекалил и трябва да коригира поведението си, посочи той.

 

Изречението за правото на обжалване се възприема от родителите като подкана да докажат невинността на децата, отчита Александров.

 

Относно някогашното предложение на синдикатите да има оценка за поведение Асен Александров коментира:

 

"Ученикът е различен в различно време. За една оценка – просто е неизпълнимо. Но в много държави в оценката на учениците има калкулирани компоненти, които отразяват определени житейски умения на учениците – примерно работа в екип. Би могло около 20-30-40% от една оценка да бъдат тези житейски умения – комуникация, работа в екип, креативност и т.н."


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама