СВЯТ


Проучване: Служителите на много от най-големите технологични компании в САЩ подкрепят Камала Харис за президент

2 2655 09.09.2024
Проучване: Служителите на много от най-големите технологични компании в САЩ подкрепят Камала Харис за президент
Кандидатът за президент на САЩ от Демократическата партия Камала Харис БГНЕС

Служителите на много от най-големите технологични компании в САЩ подкрепят с огромно мнозинство номинираната за кандидат за президентските избори от Демократическата партия Камала Харис, въпреки че някои от най-влиятелните технологични милиардери дадоха подкрепата си за републиканеца Доналд Тръмп.


Това става ясно от най-новите данни на платформата за политически наблюдения "ОупънСикретс" (OpenSecrets), цитирана от Ройтерс.

 

Според данните служители на "Алфабет" (Alphabet), "Амазон" (Amazon) и "Майкрософт" (Microsoft) са дарили милиони долари за кампанията на Харис, значително повече от служителите, които са избрали да дарят определена сума за експрезидента Тръмп. Данните на "ОупънСикретс" включват дарения, направени от служители на компаниите, акционери и близки членове на семействата им.



Някои технологични милиардери, като главният изпълнителен директор на "Тесла" Илон Мъск и съоснователите на фирмата за рисков капитал "Андерсен Хоровиц" (Andreessen Horowitz) Марк Андреесен и Бен Хоровиц, подкрепиха публично Тръмп, аргументирайки се с позициите на бившия президент относно икономиката, данъците и големия бизнес.

 

Така изборната надпревара, насрочена за 5 ноември, раздели Силициевата долина, някога бастион на подкрепата за демократите и либерализма.

 

Инвеститорът Рийд Хофман от компанията за рисков капитал "Грейлок" (Greylock) и предприемачът Марк Кюбан обещават подкрепа за кандидатурата на Харис за Белия дом, с надеждата тя да прокара повече права, свързани с абортите, и политики, насочени към развитието на технологичния сектор.

 

През последните години обаче някои други лидери от сектора се обявиха срещу бизнес политиките на държавния глава Джо Байдън, в това число срещу сливания, придобивания и затягането на поверителността на данните.



Самите компании не могат директно да даряват за федерални кампании, включително президентски, съгласно американското законодателство.

 

Служители на "Алфабет" и нейните дъщерни дружества, сред които е и "Гугъл" (Google), и членовете на техните семейства са дарили досега 2,16 милиона долара за кампанията на Харис, близо 40 пъти повече, отколкото за кампанията на Тръмп, сочат данните на "ОупънСикретс".

 

Служителите на "Амазон" и "Майкрософт", както и членовете на семействата им, са дарили съответно 1 милион и 1,1 милион долара за кампанията на Харис.

 

За сравнение, кампанията на Тръмп е събрала 116 000 долара от служители на "Амазон" и 88 000 долара от работници на "Майкрософт".

 


Даренията на служителите на "Амазон" - вторият по големина работодател в САЩ, изпреварват тези от други служители на фирми за електронна търговия в страната и физическите лица в търговията на дребно.

 

Даренията за кампании идват най-вече от корпоративни служители, които имат повече разполагаем доход от типичния складов работник или касиер, коментира Сара Брайнър, директор по проучванията в "ОупънСикретс".

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама