НОВИНИ


Димитър Ставрев: ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации

3 2528 15.09.2024
Димитър Ставрев: ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации
скрийншот

„Не искам да се ангажирам с версии, тъй като това е работа на следствието - да разкрие обективната истина и да представи фактите на българското общество. Най-малко това го дължи на хората, които служат във ВВС“.


Това заяви в предаването „120 минути“ военният експерт и един от малкото авиационни журналисти в България Димитър Ставрев във връзка с трагичния инцидент със самолет в „Граф Игнатиево“, при който загинаха двама пилоти.

 

„За съжаление трябва да кажем, че за три години имаме три катастрофи с трима загинали и три загубени самолета. В първите две катастрофи – майор Терзиев на полигон Шабла и катапултирането от СУ-25 на авиобаза „Безмер“ – българското общество не получи ясни отговори. Кой е виновен и какво точно се е случило? Такива отговори не получихме“, добави експертът.

 

По думите му е напълно вярно, че Българската авиация разчита на много остаряла техника и недостатъчно летателни часове.

 

"Последните 20 години ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации. Разчитаме на съветска техника. Съветският съюз го няма отдавна. През тези 20 години почти нищо не се е променило. Много малка част от техниката е сменена със западна техника. Знаете, че закупихме 12 вертолета „Кугър“, от тях летят два. Защото няма извършени ремонти, нито резервни части“, обясни Димитър Ставрев.





Експертът потвърди, че учебно-бойният самолет L-39ZA, с който стана катастрофата, е бил ремонтиран навреме.

 

„Борд 207, с който стана катастрофата, и борд 213 през юни месец са приети след ремонт в Чехия от производителя на самолета, което е много добре. Но тук според мен не става дума за проблем с техниката. Защото на аудиозаписа от последния полет се чува, че двигателят си работи до последния момент – категорично няма проблем с двигателя“.

 

Ставрев допусна, че е възможно да е имало проблем с тягите, но това може да бъде потвърдено от следствието.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама