Въпросът е не дали трябва да се ползват мобилни телефони, а дали трябва да се спазват правилата в училище.
Това каза пред БНР директорът на столичното 51-во СУ "Елисавета Багряна" Асен Александров в коментар по дискусията дали трябва да бъде забранено използването на устройствата в учебните часове.
"Ние в нашето училище използваме мобилни телефони в учебния процес - има различни тестове, електронните учебници също могат да се използват през джиесеми (GSM) и през таблети. Повече използваме таблети в обучението, тъй като те по-малко разсейват учениците в обучението, отколкото телефоните.
И лаптопи използваме. Те могат да се ограничат, но би трябвало да могат да използват, когато учителят каже", обясни той и даде пример, че в 51-во СУ при неразрешено от учителя използване на мобилен телефон от ученик наказанието е отнемане на устройството, след което родител трябва лично да отиде в училището, за да получи джиесема на детето си.
Във връзка с приетите промените в Закона за предучилищното и училищното образование, според които е "забранена пропаганда, популяризиране и подстрекаване по какъвто и да е начин на идеи и възгледи, свързани с нетрадиционната сексуална ориентация или определяне на полова идентичност, различна от биологичната", Александров заяви, че в по-голямата си част учителите са приели това с учудване:
"Когато ти забранят да правиш нещо, което не правиш, все едно те набеждават, че го правиш. На никой учител не му е и минавало през ума в нашето училище да прави такава пропаганда. Дори и някой случайно да му мине през акъла, самите колеги няма да му позволят. Българските учители сме една консервативна общност, а и българите като цяло сме консервативна общност. Това е една излишна забрана".
Учебниците се одобряват от Министерството на образованието и има "строга цедка" на съдържанието, което се включва в тях, подчерта директорът на СУ "Елисавета Багряна":
"А и учителите изобщо не сме задължени да работим по учебниците, както и учебниците не могат да ни задължат да правим неща, които ние намираме за неправилни. Учителят няма право в училището да прави нищо, което да е извън традиционните етични норми. И ние спазваме това".
По думите му помагала и листовки, за които се твърди, че са използвани за разпространяване на ЛГБТИ съдържание, не са утвърдени от МОН:
"Но точно на тази тема учениците получават 90% от информацията от социалните мрежи. Нещата не стават със забрани, а с доверие в учителите".