Човешка грешка, техническа неизправност или неправилно зададена команда са трите версии, по които работят разследващите за причините, довели до разбиването на учебно-боен самолет L-39 Албатрос. В ефира на Нова телвизия говори пилот, който е летял на този вид самолети. Генерал Спас Спасов е с 33-годишен стаж във военновъздушните ни сили.
Сега е много по-аварийна обстановката – с много по-малко полети имаме повече инциденти. За успешния полет на един летец са му нужни 20-25 души технически персонал, отбеляза той.
„Двамата загинали са много опитни пилоти. Това е може би съдбата в авиацията – и най-опитните понякога грешат”, изтъкна ген. Спасов. Той сподели, че са му са се обадили за инцидента, при който загинаха подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин. До него е била съпругата му, която също се е разтревожила. „Нейният баща е бивш военен, загина в катастрофа с хеликоптер на селскостопанската авиация”, уточни той.
По думите на ген. Спасов сега е нужно ритмично летене за всички и да не забравяме своите традиции в бойната авиация. Според него двамата пилоти може би не са катапултирали, защото са вярвали, че ще се спасят.
„По-голямата част от летците в България летят малко. Нормативите за НАТО са 180 часа годишно във въздуха. Служебна информация е колко летят нашите пилоти, но е по-малко. Общата подготовка на летците е слаба”,алармира ген. Спасов.
„Най-страшното нещо на едно летище това е внезапната тишина. Звукът, който издават самолетите, дава спокойствие, че всичко върви нормално”, допълни ген. Спас Спасов.
Припомняме, при катастрофата на 13 септември с учебно-бойния самолет L-39 Албатрос загубиха живота си подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин.