НОВИНИ


Учители искат 40% облекчение в учебните програми и 125% увеличение на заплатите

4 6149 24.09.2024
Учители искат 40% облекчение в учебните програми и 125% увеличение на заплатите

Преподаватели настояват за опростяване на учебните програми и увеличение на учителските заплати


Според проучване на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа", 78,5% от преподавателите смятат, че учебните програми трябва да бъдат освободени от 30% до 40% обем информация, за да се осигури повече пространство за практически упражнения и развиване на компетентности. Изследването, проведено между 16 и 24 септември сред 3362 участници, включва преподаватели, родители и заинтересовани лица от цялата страна.

 

На въпрос дали учебните програми трябва да се опростят, 15,4% от анкетираните посочват, че проблемите с мотивацията и дисциплината, а не самите програми, са причините за слабите резултати в оценяванията.

 

Според 87,6% от респондентите не е необходимо въвеждането на задължителна матура по математика след 12 клас, тъй като личностните способности на учениците се различават, а това би могло да дискриминира младежи, насочени към изкуства и природни науки. Само 11,2% от участниците подкрепят въвеждането на такава матура, вярвайки, че това ще мотивира учениците.

 

По отношение на готовността на образователната система за национален стандарт за качество, 39,6% от анкетираните категорично не смятат, че такава готовност съществува, поради голямото разнообразие на образователните институции и липсата на консенсус по въпроса.

Като ключово изискване, 98,8% от участниците подчертават необходимостта от увеличение на учителските заплати с поне 20% до 125% от средното възнаграждение в страната, за да се повиши привлекателността на педагогическата професия. Въпреки това, 0,8% от респондентите считат, че учителските заплати са достатъчни.

 

Според синдикат "Образование", анализът на резултатите от проучването показва, че бързи промени в учебните програми са наложителни, за да се подобри функционалната грамотност на учениците. От синдиката подчертават, че без контрол върху дисциплината и спазването на училищните правила, никакви нововъведения в учебния процес няма да доведат до значими подобрения в учебните резултати.

 

Те също така изразяват притеснение относно националния дебат за забраната на мобилните телефони в училище, отбелязвайки, че образованието е основно право, постижимо чрез труд и упоритост. "Увеличението на учителските заплати е от съществено значение за осигуряването на квалифицирани преподаватели, а професията на учителя не може да бъде заменена", подчертават от синдиката.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама