Мерките с отнемането на автомобили не доведоха до желания резултат. МВР се хвали за конфискуваните коли, но то може да залавя такива нарушители в зависимост от това, колко е активно. Многото отнети автомобили показа само, че всеки ден десетки карат след употреба на алкохол и наркотици. Ако се видят данните от статистиката, обаче, ще се установи, че смъртните случаи след такава употреба не са толкова много.
Ако преди време фокусът за пътната безопасност беше върху лошата пътна инфраструктура, сега е върху пияните и дрогираните нарушители.
Това коментира пред БНР-Радио София Богдан Милчев от Института за пътна безопасност (ИПБ).
Според него действията от страна на държавните институции са палиативни, а всеки ден загива по човек или повече.
"В пътната безопасност са намесени много интереси, свързани с корупционни практики. Държавната администрация не иска реформа. Проблемите са обусловени от лошо управление на транспортната система. Наше изследване (на ИПБ) показва, че сред най-опасните градове по отношение на пътната безопасност са Русе, Ловеч, Варна, Монтана. В София това не е приоритет и на сегашната местна власт, защото след проучване тази тема не е сред първите 10, посочени от столичани като важни. 8 загинали в София през последните години са извадени от статистиката, защото например преди самокатастрофиране те са получили инфаркт. Добрата статистика е важна, за да направим правилните анализи", отбеляза Милчев.
След парламентарните избори от ИПБ ще оповестят данни от свое проучване на мантинелите, което показва, че те масово са модифицирани и не отговарят на никакви стандарти.