Започва ремонт на третокласния път ІІІ-305 Плевен - Садовец - Дерманци - Гложене, който ще поеме тежкотоварния трафик след пускането на новия участък от АМ „Хемус“ между Боаза и п. в. „Дерманци“.
Започва ремонт на третокласния път ІІІ-305, който ще поеме тежкотоварния трафик при пускането на движението по новия участък от АМ „Хемус“ между Боаза и п. в. „Дерманци“, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Ремонтът на третокласния път ІІІ-305 Плевен - Садовец - Дерманци - Гложене стартира с очакване участъкът от автомагистралата - от Боаза до пресичането с път III-307 Луковит - Угърчин, включително п. в. „Дерманци“, да бъде завършен и въведен в експлоатация до началото на 2025 г.
Тази нова отсечка ще доведе до увеличаване на движението по път III-305 в посока гр. Плевен през село Дерманци, както и към Ловеч през Угърчин по път III-307. В тази връзка Агенция „Пътна инфраструктура“ предприема действия за ремонта на над 62 км от третокласния път ІІІ-305. От тях 25 км са на територията на област Плевен в участъка Крушовица – Садовец (км 0+000 до км 25+000), а 37,2 км са в област Ловеч – в отсечката Ъглен - Дерманци - Торос - Гложене (от км 25+000 до км 62+281). Проектът предвижда ремонт на трасето и оразмеряването му за тежко и много тежко движение.
С ремонта на път III-305 (І-3) - Крушовица - Садовец - Дерманци ще се осигури преминаването на тежкотоварния трафик край Плевен до изграждането на връзката между АМ „Хемус“ и път I-5 Русе - Велико Търново. Целият тежкотоварен трафик ще преминава по третокласната отсечка и по първокласния път I-3 до завършването на новото трасе на АМ „Хемус“ от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново. За да се избегне затруднение на трафика в град Плевен, се предвижда ограничаване на движението на тежкотоварни камиони в участъка от пътен възел „Дерманци“ до второкласния път II-35 Плевен – Ловеч. Целта е да се намалят предпоставките за пътни инциденти и да се улесни движението в града.
Ремонтът на път III-305 ще се извършва без спиране на движението, като автомобилите ще преминават в лентата, в която не се извършват строително-монтажни дейности. Шофьорите трябва да се движат с повишено внимание и със съобразена скорост, тъй като преминават през участък със строителни работи. Планирано е те да приключат до април 2025 г. Строителните дейности ще се изпълняват по програмата за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа и са възложени на пътноподдържащите дружества в областите Плевен и Ловеч, с които АПИ има договори по ЗОП.