Окръжна прокуратура - София повторно внесе в съда обвинителен акт по делото за тежкия пътен инцидент от 5 февруари 2017 г. в лявата тръба на тунел "Ечемишка", при който загина жена, пътуваща в автомобил. Обвинението, повдигнато на трима служители на Агенция "Пътна инфраструктура", е определено като причинена смърт по непредпазливост.
Припомняме, че през ноември 2023 г. Агенция "Пътна инфраструктура" бе осъдена да плати 460 хил. лв. с лихвите на наследниците на жената, която през 2017 г. загина в тунела "Ечемишка", след като лапма падна върху автомобила, в който тя се е движела. Парите са за двете деца и за майката на загиналата – всеки от тях ще получи по 110 000 лв., а на вдовеца на 64-годишната жена - 130 хил. лв.
Върховният съд завиши с по 20 000 лв. обезщетението, определено от апелативната инстанция, която беше намалила присъдените 600 хил. лв. от Софийския окръжен съд. АПИ дължи също лихви и разноски. Майката на жертвата, както и съпругът ѝ са починали докато чакат решението на съда, съпругът ѝ е развил онкологично заболяване. Първоначално от АПИ пледираха, че станалото е "случайно събитие", но магистратите не приеха тази теза и доказаха, че става дума за безхаберие и липсата на поддръжка над 20 г.
През 2018 г. прокуратурата обвини шестима души за смъртта на жената, начело с бившите шефове на АПИ Лазар Лазаров и Дончо Атанасов. Обвинения имат и служителите на агенцията Илияна Захариева, Георги Златев, Надя Сачанска и Георги Фучеджиев.
Аварията в тунела е станала заради липсата на експлоатационна поддръжка – не е извършвана антикорозионна обработка на повърхностите. 2 дни след инцидента е направен оглед на съоръжението, който установява, че над 50% от е конструкцията е корозирала, а елементите от връзките й са деформирани. ламарината, от която е направена металната рамка на осветителното тяло, на места била прокъсана, а на други – изтъняла до 1 мм, а е била 3 мм.
Ударът на падащото тяло е бил непредотвратим за шофьора, посочват експертите, тъй като към момента на падането му от тавана на тунела, автомобила се е намирала на 13.05 м от мястото на удара, а опасната зона за спиране е била 31 метра.
Не са спазени минималните законови изисквания за безопасност в тунелите по пътищата.