Две блъснати деца по централната пешеходна зона и над 200 сигнала за опасно преминаващи електрически тротинетки и велосипеди от началото на 2024 г. Това е причината и община Враца да затяга мерките по пешеходните зони.
И към момента действа наредба, но тя изглежда недостатъчна. "Доста често се нарушава. Санкционираме на място нарушителите с от 50 до 300 лв.", посочи в ефира на NOVA Тошко Пълов, който е експерт в Инспектората на Община Враца. От там обаче искат изменение на действащата наредба, с което превозното средство, с което е извършено нарушение, да бъде задържано до плащане на глобата.
Нова мода сред учениците - придвижват се до училище с електрически тротинетки. В по-големите градове у нас такива са налични за наемане, което се случва лесно и с няколко клика, немалко родители също купуват електрически тротинетки на децата си - цените стигат до 3000-3500 лева, но започват от около 300 лева за нисък клас.
Статистиката на СДВР показва, че използването на тротинетки в София се повишава. От началото на 2024 г. са настъпили 31 ПТП-та с електрически превозни средства, от тях 17 са с пострадали лица и има един загинал, каза вчера Борислав Зарев от "Пътна полиция" на СДВР в интервю пред БНР.
В началото на август от Главна дирекция “Национална полиция” (ГДНП) съобщиха че през първите 7 месеца на годината петима души са загинали, а 192-ма са пострадали при 323 пътнотранспортни произшествия с водачи на електрически тротинетки. Преди дни мъж на 32 години загина, по-рано - през август, 16-годишно момче почина след падане в тротинетка.
В същото време регулацията куца, каза в интервю за ФрогНюз пътният експерт Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
"“В България, респективно първо в София през Общинския съвет, чак през 2013 година приехме регулация за електрическите тротинетки. Такава регулация има от много години в другите страни в Европа. Минаха повече от 10 години, откакто тротинетките навлязоха за използване. Към днешната дата големи европейски столици вече преминават към забрана на използването на тези тротинетки - столици като Мадрид, Осло, Париж", посочи той.
"Възможно е да се направи и национална регулация, възможно е да се продължи с подхода, който действа и в момента - всеки град сам да прецени, защото в крайна сметка собственикът на инфраструктурата е самата община, в която се използват електрически тротинетки. Подходът може да бъде и национален, може да бъде и локален”, каза още Богдан Милчев.
"От Института за пътна безопасност смятаме, че е дошъл момент, в който трябва да започнат забрани за използването на електрически тротинетки на определени места, включително да се стигне до пълна забрана за електрическите тротинетки. Трябва ли да чакаме да загинат още деца, преди да ги забраним?”, попита тогава той.