В България приходите за бюджета от производството и продажбите на бира за 2022 г. са 176 млн. евро, в които значителен дял имат платените от пивоварните компании акцизи – 22%. Това показват данните от последния икономически доклад на Пивоварите на Европа, представен в Брюксел.
С най-голям дял от 41% са ДДС постъпленията от продажбите на бира през обектите на традиционната и модерна търговия, съобщиха от Съюза на пивоварите, цитирано от Investor.
Според анализите на Europe Economics пивоварната индустрия в България през 2022 г. е генерирала с 13% по-висока добавена стойност спрямо 2020 г., достигайки 235 млн. евро. От тях 86 млн. евро са от пивоварните компании, 68 млн. евро от веригата на доставките, 38 млн. евро от търговията през магазините и 43 млн. евро от туризъм и ресторантьорство.
Продажбите на бира през магазинната мрежа и заведенията в Европейския съюз са достигнали 110 млрд. евро през 2022 г. За същия период бирената индустрия е създала над 52 млрд. евро добавена стойност, от които 14 млрд. евро са директно от пивоварните. Данъчните приходи от производството и продажбите на бира общо за страните от ЕС са 40 млрд. евро. Понастоящем в блока оперират над 10 500 големи, средни и малки пивоварни.
Анализът на Пивоварите на Европа отчита, че пивоварният бранш на Стария континент създава 2 млн. работни места директна и индиректна заетост, което представлява около 1% от общата заетост в ЕС. Едно работно място в бирения сектор създава допълнителни 17 по веригата на доставките и дистрибуцията, съобщават от организацията на пивоварите.