НОВИНИ


Отново инцидент с електрическа тротинетка, жена е в болница. Трябва ли забрана?

1 2313 06.11.2024
Отново инцидент с електрическа тротинетка, жена е в болница. Трябва ли забрана?

Шофьор на тротинетка блъсна 59-годишна пешеходка в Бургас, а след това избяга. Инцидентът е станал във вторник вечерта на ул. “Демокрация” в града.


Водачът на електрическото превозно средство излязъл извън очертанията на вело-алеята и блъснал пешеходката. Пострадалата жена е със счупена шийка на дясната тазобедрена става, като е настанена за лечение в отделение “Ортопедия” на областната болница. Към момента няма опасност за живота й, предаде БНТ.





По случая е образувано досъдебно производство.

 

Статистиката на СДВР показва, че използването на тротинетки се повишава. От началото на 2024 г. само в София са настъпили 31 ПТП-та с електрически превозни средства, от тях 17 са с пострадали лица и има един загинал, каза вчера Борислав Зарев от "Пътна полиция" на СДВР в интервю пред БНР.


В началото на август от Главна дирекция “Национална полиция” (ГДНП) съобщиха че през първите 7 месеца на годината петима души са загинали, а 192-ма са пострадали при 323 пътнотранспортни произшествия с водачи на електрически тротинетки. Преди дни мъж на 32 години загина, по-рано - през август, 16-годишно момче почина след падане в тротинетка. 


В същото време регулацията куца, каза в интервю за ФрогНюз пътният експерт Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

 

"“В България, респективно първо в София през Общинския съвет, чак през 2013 година приехме регулация за електрическите тротинетки. Такава регулация има от много години в другите страни в Европа. Минаха повече от 10 години, откакто тротинетките навлязоха за използване. Към днешната дата големи европейски столици вече преминават към забрана на използването на тези тротинетки - столици като Мадрид, Осло, Париж", посочи той.

 

"Възможно е да се направи и национална регулация, възможно е да се продължи с подхода, който действа и в момента - всеки град сам да прецени, защото в крайна сметка собственикът на инфраструктурата е самата община, в която се използват електрически тротинетки. Подходът може да бъде и национален, може да бъде и локален”, каза още Богдан Милчев.





"От Института за пътна безопасност смятаме, че е дошъл момент, в който трябва да започнат забрани за използването на електрически тротинетки на определени места, включително да се стигне до пълна забрана за електрическите тротинетки. Трябва ли да чакаме да загинат още деца, преди да ги забраним?”, попита тогава той.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама