Рекламен клип на “Евробет” как да спечелим “две хиляди лева заплата, без да работим” на връх Нова година привлече вниманието не само на тв аудиторията, но и на Съвета за електронни медии.
Макар че няма директно хазартно послание, нито се виждат пари в кадър, СЕМ са изпратили на 28 декември 2010-та писмо до Комисията по хазарта с въпрос дали въпросната игра има лиценз, информира "Всеки ден".
“Длъжни сме да го проверим, защото ако нямат лиценз, то трябва да изготвим предписание за спирането на рекламния клип – така, както се случи с “Големият Кеш”, обяснява София Владимирова, която е изготвила и писмото до Комисията по хазарта. Отговор оттам все още не е получен, а както стана ясно, това се дължи на дългите отпуски. “Още на 10-ти януари обаче Комисията ще се задейства и ще разгледа запитването”, съобщават от ведомството.
По думите на пиара на “Евробет” фирмата има лиценз за всичките игри, които организира. Съдружници в “Евробет” са няколко фирми и това е публична информация, не е тайна. Наши са игрите Еврошанс, Лотоджакпот и Лотомания, обясни експертът по връзки с обществеността на фирмата Весела Георгиева, без да споменава конкретни имена. “Всеки ден” научи, че управител на фирмата е Олга Тодорова и това е отбелязано в Търговския регистър. Като съдружници там са посочени “Диджитъл Сървисиз”, “Ерина”, “Сигуро”, “Мелиора” , “Глобус Травел” и “АСМ 99”, обясняват пред изданието от "Евробет".
“Това, което се вижда на екрана, е реклама на една допълнителна коледна кампания, която ние организирахме, защото по силата на лиценза, който притежаваме, имаме допълнително разрешение, с което можем да организираме такива коледни кампании с допълнителни коледни печалби за всички участвали в трите ни игри през годината. Всичко това отговоря на изискванията на Държавната комисия по хазарта и на българското законодателство”, убедена е Георгиева.
Това, което я озадачава е, че СЕМ са отправили запитване по темата, провокирани от рекламното съобщение, което според пиара на фирмата също е законосъобразно. “В никакъв случай не ни притеснява интересът на СЕМ. Учудени сме от това, че те не са се запознали с промоцията ни и най-вече не познават Закона за хазарта, защото според него ние имаме право да се рекламираме, като се съобразяваме с определи условия. Знаем, че не можем директно да подстрекаваме аудиторията към игри, както и че няма как да използваме думи като “заложи” и “спечели”. Но имаме право да покажем правилата на играта, да си кажем името и да покажем спечелилите – това е в рамките на закона”, категорична е Весела Георгиева. Тя обяснява, че използването на думата “заплата” в клипа е като нарицателно на това, че всеки месец получаваш някакви сума от наградата и друг смисъл не е влаган.
От СЕМ обаче уточниха, че това, което интересува Съвета, не е толкова съдържанието на рекламата, колкото наличието на лиценз на фирмата, която я организира и затова ще държат на официален отговор от страна на Комисията по хазарта.