Винаги търсим кой е виновен, личностите ще ги намери прокуратурата. Никой не търси какъв е проблемът, който води до всичко това. Виновните ще ги намерим, но ако системата остане същата, въпрос на време е да се появят следващите.
Това каза в предаването "Денят започва" по БНТ министърът на културата Найден Тодоров.
"През годините винаги се случват скандали, но никога не ставаше дума за оставка на министър до момента до който аз не поставих въпроса за пълна промяна на системата с готова стратегия и с готов законопроект как това да се предотврати в бъдеще".
"В разговорът с премиерът не е ставало въпрос за оставки, той ми връчи доклада. Изненадан съм от доста неща. Още днес образуваме дисциплинарен съвет за лицата с доклада, за главния секретар и директора на сценични изкуства", каза Тодоров.
Министърът заговори и за раздяла като вариант в крайна сметка, но не каза, че смята да поеме по този път – каза, че "по-скоро искам да проведа реформата". Повечето хора в министерството са качествени, аз искам да поставя нещата така, че да работят правилно – това е реформата ми, на която се пречи. Проблемът е, че със служебни правителства хоризонтът е кратък и нищо не може да се направи, обобщи той и призова всеки, който е против неговите предложения, да излезе открито и да се аргументира защо.
За Народния театър "Иван Вазов", Найден Тодоров отговори, че приходите били 3 пъти по-високи от хонорара на Джон Малкович. Според Тодоров, датата на "Оръжието и човекът" е трябвало да бъде променена, не да съвпада с годишнината от Българо-сръбската война, която подпечатва Съединението.
Тодоров заяви и, че одит на Министерството на културата открил нарушения в Националния филмов център – конкретно за връщане на част от разходите, когато става въпрос за филми, реализирани от части субекти (компании). Говорим за нормативни проблеми, които могат да доведат до финансови загуби, каза Тодоров.
По тази система филмът за Гунди е бил реализиран – с връщане на разходи, добави той.
Министърът иска промяна на нормативната база – той се възмути как може да има в комисията по оценка случаи, при които трима от четирима души дават висока оценка, а един – драстично ниска. Нека има две писти за оценка - една за фестивално кино, една за масово, това предлагам, уточни Тодоров.
По думите му, реформата трябва да мине през парламента.