Европейската комисия е активна в 15 социални мрежи, заяви неин говорител по време на пресконференция, отговаряйки на въпроси относно отношението на институцията към платформата "Екс" (бивш Twitter).
Говорителят подчерта, че ЕК се стреми да достигне до потребителите на платформата, но без да инвестира в платено съдържание, като търси "тънкото равновесие".
От институцията съобщиха, че наскоро са спрели платеното съдържание в "Екс" и са започнали да използват новата платформа "Блускай". В същото време изказвания на Илон Мъск, свързани с ЕС, и на новоизбрания вицепрезидент на САЩ Джей Ди Ванс, който обвързва позицията на ЕС към "Екс" с членството на САЩ в НАТО, бяха определени като опити за намеса във вътрешните работи на съюза.
ЕК не уточни дали ще прекрати присъствието си в "Екс" или ще се върне към разпространението на важни съобщения чрез официални писмени изявления вместо кратки публикации в социалните платформи.