Нови автомобили в България, които са продадени за периода 1 януари – 31 декември 2010 са общо 18 820. За същия период на 2009 са продадени 25 705 автомобила. С близо 6800 по-малко са продадените нови коли за 2010 година, което е спад с около 30 на сто, обявиха от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители.
Лидер в продажбата на нови автомобили през 2010 е японската марка „Тойота“ с общо 1906 бройки, следват „Форд“ – 1717, „Фолксваген“ – 1648, „Пежо“ – 1508, „Шкода“ – 1381, „Дачия“ – 1325, „Ситроен“ – 1123, „Опел“ – 1110 и др.
През изминалата година от марките „Корвет“ и „Кадилак“ са продадени съответно по 1 и 2 бройки. През 2010 са продадени също 1265 нови автобуса и камиони, както и 337 нови мотоциклета.
Кола на 2010 е „Опел Инсигния“, Ван – „Тойота Версо“ и 4Х4 – „Шкода Йети“. Пикът на продажбите на нови автомобили у нас е бил през 2007 – 55 336 бройки и през 2008 – 57 924 бройки.
В световен мащаб Китай отново се оформя като най-големия автомобилен пазар в света, където през 2010 са продадени около 18 млн. броя нови автомобила, което е ръст с близо 30 на сто. Китай изпревари САЩ по продажбата на нови автомобили още през 2009 г., а компании като „Форд“, „Дженерал мотърс“ и „Фолксваген“ отбелязаха рекордни печалби за изминалата година. За сравнение в САЩ са продадени около 11,2 млн. нови автомобила през 2010, което е растеж в сравнение с 2009 – 10,4 млн. броя.
Прогнозите за 2011 г. сочат продажбите на нови автомобили в САЩ да достигнат около 12,8 млн. броя. В Япония за 2010 г. са продадени над 3,2 млн. броя нови автомобила, което е ръст с близо 10 на сто в сравнение с предходната година. Подобряването на този сегмент се дължи на субсидиите от страна на държавата, които насърчават японските шофьори да търсят и използват екологично чисти нови автомобили.
Във Франция за 2010 г. са регистрирани близо 2,2 млн. нови автомобила, което е спад с 2 на сто. Според експерти този факт се дължи на обстоятелството, че правителствената програма за стимулиране на търговията с екологично чисти коли е била спряна. В съседна Гърция също отчитат спад с близо 50 на сто в продажбата на нови автомобили – около 140 хиляди нови возила за 2010 г. при 265 хиляди за 2009 г.