НОВИНИ


Какви права имаме при забавени и отменени полети?

1 2466 20.12.2024
Какви права имаме при забавени и отменени полети?
личен архив

Обслужените полети в българското въздушно пространство са достигнали рекорд от 1 милион през декември 2024. Това показват данните на РВД.


Понякога по празниците полетите са проблеми, затова потребителите трябва да бъдат запознати с правата си като пътници. В Европейски потребителски център България периодично постъпват жалби заради проблеми с полети. За съжаление очакват да се увеличи броят им след празниците. От Центъра припомнят правата ни.

 

„По отношение на компенсацията – тя зависи от причината на закъснението и от това колко е закъснял полета. Когато чакаме повече от 2 часа е наложително да ни информират колко ще чакаме и да ни предоставят храна и напитки. Ако пристигнем в крайната точка с повече 3 часа закъснение, може да получим компенсация, ако това закъснение не е по форсмажорни обстоятелства, през зимата това са силен снеговалеж или други проблеми с времето. Тогава авиокомпанията не е задължена да ни плати подобна компенсация, но в противен случай можем да си я поискаме. Ако пътуваме до 150 км тази компенсация е в размер на 250 евро“, обясни директорът на Европейски потребителски център България Соня Спасова.

 

Соня Спасова подчерта, че е важно потребителя да си поиска компенсацията и поясни, че това не е трудно, но изисква малко време. Специалистът съветват още преди да тръгнем към летището да проверим статуса на полета ни и електронната ни поща, както и валидността на документите ни.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама