Уличиха Министерство на икономиката в уникална далавера за милиони, отделени за безсмислени и безбожно скъпи реклами.
Големият печеливш е Нико Тупарев, който заедно със съпругата си чрез свои фирми и фирмички, близки до тях, успяли да получат голяма част от бюджета на ведомството на Трайчо Трайков, както и европейски пари, отпуснати по програма “Регионално развитие”, разкрива списание "Гранд хотели".
Субсидията е била привлечена от Анелия Крушкова и Държавната агенция по туризъм в предходния мандат. Общо става въпрос за 34 милиона лева – 26 милиона от Брюксел плюс 8 милиона от държавния бюджет – това е рекордно висока сума за последните няколко десетилетия.
И както сигурно се досещате, тези пари, които според някои са дошли наготово, се разхищават по най-скандалния начин. Отново има облагодетелствуван, и той отново е широко известна личност, най-вече с не по-малко скандалните си проекти, предавания и… служители. Както казахме, големият печеливш е Нико Тупарев, който заедно със съпругата си е направил всичко възможно фирми и фирмички, близки до тях да получат голяма част от бюджета, отделен за безсмислените и безбожно скъпи реклами.
От "19 минути“ са потърсили за коментар на случката Димитрина Христева, фаворитката на министър Трайков. Защото и децата знаят, че подобни далавери не се въртят, без да е „светнат“ някой отгоре. Тя, естествено, отрече да има каквато и да е връзка със скандалното семейство Тупареви, отрекла е, че е взела подкуп за това, както и да е имала решаваща роля в избора, който бил направен от комисия. Ние, разбира се, не сме склонни да й вярваме, поне докато случаят не се изясни напълно, в което дълбоко се съмняваме.
Примери за разхищаване на средствата – колкото искате. Възможно ли е една брошура да струва около 13.00 лева? Може ли за едни нищо и никакви дипляни да бъдат похарчени 7,9 милиона лева? Може, и още как… Така цената на хартийките скача с поне 100 пъти. Цените на рекламните клипове съответно са по-нагоре от 2 до 4 пъти. Абсолютно алогично се харчат парите и за реклами в чуждите телевизии. Ако гледате Евроспорт, например, сигурно ви е направило впечатление, че се излъчват летни клипове, които рекламират плажовете на България, вместо да се обърне внимание на зимните ни курорти.
Първата кампания в стил "да върнем българите по българските курорти" се проведе през пролетта на 2009 г., малко преди парламентарните избори. За нея тогавашната Агенция по туризъм плати 6 млн. лв. Официално резултати не бяха отчетени, но шефката на агенцията Анелия Крушкова тогава призна, че няма особен ефект.
Обществената поръчка за новата рекламна кампания беше спечелена от консорциума "Проивент бизнес груп партнерс 3". В него влизат четири компании. Това са "ОМ София", част от групата "Огилви", на които е поверено медия планирането, компанията на продуцента Нико Тупарев - "24/7 къмпани", която ще отговаря за организацията на събитията, и "Метрополис груп", която ще отговаря за външната реклама.