Капитанът на "Вежен" вероятно ще трябва да дава обяснения и в други пристанища, ако шведското разследване завърши с благоприятен за него и екипажа изход. По българското законодателство обаче капитанът и екипажът също са субекти и може да бъде водено разследване. Това мнение изрази в ефира на БНТ Владимир Владимиров, адвокат по морско право. Т
"Версията, която "Параходство Български морски флот" (БМФ) представи за случая с котвата на българския товарен кораб "Вежен", изглежда правоподобна.", каза още юристът имайки предвид разказаното, че е имало силни вълни, които вероятно са повредили една от котвите на кораба и това е довело до падането ѝ във водата.
По представените от БМФ данни, съгласно NAVTEX, инцидентът се случва в зона F на Балтийско море, близо до шведския остров Готланд. На 25 и на 26 януари има предупреждение за лошо време – ветрове със скорост до 38 възела, което е 22-23 метра в секунда.
"Много е лошо, че заради този случай "Вежен" е свързван с руския сенчест флот,", подчерта специалистът.
Припомняме, че това е група плавателни съдове, които се ползват за износ на руски петрол за да бъде продаван над тавана от 60 долара за барел, одобрен от Г-7. Тези кораби не са застраховани от никоя що-годе авторитетна застрахователна компания.
Очаквайте подробности