
БЧК и Българският младежки Червен кръст (БМЧК) продължават традицията на Националната АНТИСПИН кампания, която от 1992 г. насочва общественото внимание към превенцията на ХИВ и други сексуално предавани инфекции.
Тази година инициативата преминава под мотото: "Предай нататък – любовта, не вируса", като в нея ще участват млади доброволци, ще се разпространяват образователни материали и ще се организират дискусии. Тази инициатива е по повод 14 февруари – Денят на влюбените, съобщава БНР.
"От далечната 1992 г., когато бях доброволец в БМЧК и бях член на първата голяма АНТИСПИН кампания, и оттогава до днес се включвам активно във всички етапи на кампанията, и всеки път отчитаме, че говорим много по темата, но разбираме, че все по-малко хората знаят по темата в пълнота", разказа Петър Цинцарски – педагог, журналист и дългогодишен доброволец в БЧК.
С над 30-годишен опит в неправителствения сектор и медиите, той е сред водещите експерти в България по въпросите на превенцията на сексуално предавани инфекции (СПИ) и здравното образование. Работил е като консултант в Министерството на здравеопазването, а днес е главен експерт в Дирекция БМЧК на БЧК. Освен това е заместник-председател на УС на Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве и член на Консултативния съвет по ХИВ/СПИН.
"Хората знаят какво е ХИВ и СПИН, но не знаят много други неща... Затова с нашите партньори като Министерството на здравеопазването и НЦОЗА, и другите ни партньори, си дадохме сметка, че е важно да предаваме нататък знанието и информацията, да предаваме любовта и подкрепата, а не вируса. Затова включваме и известни лица в кампаниите. Защото посланията са насочени към различни възрастови групи, за да се замислят всички за рисковете, за предпазването, за толерантността.
Даваме си сметка през годините, че е натрупана доста умора и през международните организации. Другата важна информация е, че вече има ефективно лечение за заразените хора, а на трето място, че все още не се замисляме за здравето си. Това е най-големият проблем, за който се опитваме да обясняваме на младите хора - какво трябва да правят, за да се предпазват", поясни още Цинцарски.
Освен тази кампания, БМЧК работи активно и за разширяване на обучението по първа помощ в училищата – защото именно бързите реакции спасяват животи. Темата за здравната просвета и превенцията на рисково поведение също заема ключово място в работата на организацията. Кръводаряването, превенцията на зависимости, подкрепата за уязвими общности - това са само част от инициативите, които допринасят за едно по-информирано и по-здраво общество.
"Младите хора в цялата страна имат правото и отговорността да измислят посланието, да измислят начина, по който то достигне до техните съученици. И аз истински се радвам, че в БМЧК имаме една цяла армия от млади хора, които в момента вместо по цял ден да са на телефоните или на игри на компютрите, подкрепят една важна кампания, и то да го направят по един по-забавен и атрактивен именно за тях начин, доплъни още Цинцарски.