НОВИНИ


П. Кърлев: Фокусите с телефоните продължават

3 4788 23.01.2011
П. Кърлев: Фокусите с телефоните продължават
Павел Кърлев

За картелизация м. г. бяха санкционирани много браншове. Глобени бяха дори застрахователните компании по отношение на цените на застраховка “Гражданска отговорност”, но с мобилните оператори не става. Получихме сигнал, че един от мобилните оператори предлага стационарни телефони, които могат да получават обаждания само от стационарните телефони на същия мобилен оператор.



Това каза в интервю за Труд Павел Кърлев, гл. секретар на Федерацията на потребителите.

Когато в Румъния се появи третият мобилен оператор, цените на тази услуга се сринаха до 7 евроцента на минута. При нас това не се случи. Съмнявам се да стане и дори да дойде четвърти оператор, защото много бързо доставчиците постигат споразумение помежду си. За картелизация м. г. бяха санкционирани много браншове. Глобени бяха дори застрахователните компании по отношение на цените на застраховка “Гражданска отговорност”, но с мобилните оператори не става. Това за мен е най-сериозният потребителски проблем у нас. По-сериозен от всички останали, които са свързани с т. нар. нелоялни търговски практики. С това не искам да подценя проблемите, които тормозят хората. Фокусите, които ни прилагат, са наистина много. Дават ви напр. срок, в който да потвърдите оставате или не клиент на компанията. Преди него не ви приемат молбата, а после го изпускате за един ден и отново оставате в обятията им.

Още не е решено нищо черно на бяло, че ще отпадне автоматичното подновяване на договорите. Но ако промяната стане факт, ще бъде коректно да се даде възможност на хората да се измъкнат от клопката, в която са попаднали, и да могат да сторнират договорите си за 2011 г.

Оплакванията са най-различни. Ето вчера получихме сигнал, че един от мобилните оператори предлага стационарни телефони, които могат да получават обаждания само от стационарните телефони на същия мобилен оператор. В момента имаме и много сигнали за предлагането на различни услуги по телефона. Много хора се оплакват, че на базата на един телефонен разговор са получили нова карта или са се оказали ползвател на нова услуга. После обяснението е, че това са продажби от разстояние, нещо, което се практикува в целия свят.(Труд)
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама