НОВИНИ


Защо Кресна стана новия български Шенген

4 2687 22.04.2025
Защо Кресна стана новия български Шенген
Владимир Тодоров

Тапата към Гърция продължава и след Шенген. Огромни задръствания се образуваха в почивните дни. Открои се големият проблем – Кресна. „За съжаление, Кресна стана новият Шенген. Това, което предричахме е, че след пускането на тунела „Железница“ тапите ще се образуват в района на Кресна. 4 пешеходни пътеки, заедно с 14-те кръстовища там, изключително много забавят трафика“, заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи, пред Нова тв.


По думите му това, което Министерството на регионалното развитие и Агенция „Пътна инфраструктура“ трябва да стартират в спешен порядък, е т. нар. обход на Кресна.

 

„За обхода абсолютно всичко е финализирано. Има екологична оценка, приет устройствен план, договори с изпълнителни, финансиране и завършени учредителни процедури. Тоест всичко необходимо за започване на отсечката“, обясни той.

Движението в двете тръби на тунел „Железница“ и в участъка преди и след него (от 98-и до 102-и км) на автомагистрала „Струма“ днес ще се осъществява поетапно в една лента първо в платното за Кулата, след това в платното за София, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.

 

Ограничението ще е в периода от 9:00 до 17:00 часа. Скоростта ще е до 90 км/ч преди и след съоръжението. Поетапно ще се спира преминаването в активната и изпреварващата лента, като трафикът ще е насочен в свободната лента. Участъкът ще е сигнализиран с пътни знаци.

 

Причина за временната организация на движението се въвежда заради измерване на носимоспособността на асфалтовата настилка в двете тръби на тунела, както и на отсечката след южния портал на съоръжението. Проверката се извършва ежегодно от Института по пътища и мостове към АПИ във връзка с гаранционното обслужване на участъка.

 

От АПИ призовават шофьорите да карат внимателно и със съобразена скорост, да спазват правилата за движение и да не предприемат рискови изпреварвания, с които застрашават безопасността на всички останали пътуващи.

 

МРРБ и АПИ трябва да стартират т.нар. обход на Кресна. За него всичко е финализирано, има финансиране и сключени договори с изпълнителите. Този обход ще бъде около 5 км и призивът ни към АПИ е да не чака края на лятото, а в спешен порядък да започне строителството му, призова Тодоров. Той предупреди, че това чакане от 30- 40 минути изнервя водачите и след това те започват да карат по-бързо, това вдига рисковете от катастрофи.

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама