
НАСА организира на живо събитие в Twitch, за да отбележи текущото предизвикателство за маскота на Луната. То цели да призове обществеността за създаването на индикатор за нулева гравитация за пилотираната мисия на агенцията – Артемис II, която ще обиколи Луната. По време на предаването, зрителите имаха възможността да предоставят в реално време мнения и идеи на художника, който създава примерен дизайн за индикатора за нулева гравитация.
Индикаторите за нулева гравитация представляват малки плюшени предмети, които се носят в космическите кораби и показват визуално кога е постигната нулева гравитация по време на полет.
Конкурсът беше отворен за творци от цял свят на всяка възраст, които имаха възможността да представят свои идеи за дизайн на индикатор за нулева гравитация, който да бъде част от тестовия полет Артемис II – първата пилотирана мисия по програмата Артемис на НАСА.
Екипажът на Артемис II избра един от дизайните, който да бъде произведен в Лабораторията за термични покрития на НАСА и да лети заедно с екипажа в космическия кораб "Орион".
По време на събитието в Twitch, експерти от НАСА обсъдиха предизвикателството за маскота на Луната, като художникът интегрира обратната връзка от зрителите в примерния дизайн. Въпреки че този примерен дизайн не е част от конкурса, той демонстрира как участниците могат да развият своите собствени идеи за индикатори за нулева гравитация. Примерният дизайн беше споделен в социалните медии на НАСА Artemis след събитието.
Тестовият полет Артемис II отведе астронавтите на НАСА – Рийд Уайзман, Виктор Глоувър и Кристина Коч, както и астронавта на Канадската космическа агенция (CSA) Джереми Хансън, на 10-дневно пътешествие около Луната и обратно. Мисията беше важна стъпка към бъдещи мисии на лунната повърхност и подготовка за човешки мисии до Марс.