
Редица американски компании са принудени да спрат продукцията си, заради тарифите за внос на продукти и суровини от Китай. Нерентабилно е да ползват американски варианти, за някои от тях нямат заместител.
Митата, които правителството на Тръмп наложи на Китай принуждават местни производители да избират между високите такси за внос или по-високи производствени разходи в САЩ. Това се отразява върху цената на крайния им продукт. Търговците на дребно се съпротивляват на повишаването на цените, като оказват натиск върху малките и средни производители в САЩ.
През 2022 г.съоснователите на Plufl Юки Киношита и Ноа Силвърман представят своя прототип на „кучешки легла за хора“ пред бизнес риалитито “Shark Tank”. Те планират да произвеждат плюшените и удобни легла от мемъри пяна в Китай и да ги продават на дребно в САЩ за 299 долара.
Марк Кюбан и Лори Грайнър инвестират общо 200 000 долара за 20% от компанията, която през 2023 г. реализира продажби от над 1 милион долара, продавайки легла в Amazon и на собствения си уебсайт.
През април Доналд Тръмп наложи 145% мито върху стоки, внесени от Китай. Киношита и Силвърман се заемат да проучат дали търговците на дребно биха продавали техните легла, ако са произведени в САЩ. Те се надяват, че потребителите биха избрали емоционално продукция с етикет „произведено в САЩ“ въпреки осезаемо по-високите цени.
Двамата бизнесмени посещават фабрика в Лас Вегас, която може да произвежда легла от мемъри пяна за 150 долара на бройка. За сравнение, в Китай им коства 100 долара обща цена за производство на леглата. Освен това тези 150 долара производствени разходи не включват изкуствена кожа за калъфа, която се налага да бъде внесена от Китай. Това добавя още 100 долара на бройка.
Предлагат на Costco (COST.O) версия на леглата, произведена в САЩ, на цена малко под 500 долара. Компанията отказва и Plufl в момента не могат да предложат продукта си на пазара.
По подобен начин Айша Чотани друг участник в ”Shark Tank”, установява, че тарифите заплашват опциите ѝ да продава продуктите си в хранителните магазини. Тя е изпълнителен директор и основател на Moment и произвежда здравословни, намаляващи стреса газирани напитки в Уисконсин. Само че използва опаковки от “CanWorks”, за които компанията внася от Китай предварително оформен алуминий. Така попада под новите тарифи, което повишава цената на кеновете с 20%.
Чотани се опитва да прехвърли допълнителните разходи от 4 цента на “Albertsons”, които предлагат нейната напитка “Strawberry Rose” за 3,99 долара на около 30 места в Тексас и Ню Мексико. Отговорът е бърз и директен – или да запази същата цена, или да си тръгне.
Впоследствие тя пласира напитките Moment в САЩ през Sprout Farmers Markets с по-скъпи кенчета. Засега Чотани запазва цената си на едро същата, въпреки че разходите ѝ са се увеличили. Тя набира допълнителни средства от инвеститори и търси начини за намаляване на разходите.
Bugaboo са производител на скъпи бебешки принадлежности, базиран в Нидерландия. Фирмата притежава собствена фабрика в Китай и изглежда е добре подготвен да понесе митата.
Популярната количка "Fox 5" на компанията, която се продава на дребно за около 1500 долара в САЩ, се произвежда във фабриката ѝ в Сямън, Китай, където се произвеждат 97% от количките и столчетата за кола, внасяни в САЩ, според ImportGenius.
Когато митата на Тръмп влизат в сила, Bugaboo започва проучва възможността за преместване на производството в други страни в Азия, за да има по-голяма регионална гъвкавост на производството. Разглежда и опции за производство в САЩ, но каквото и решение да вземе, ще ѝ костват години, за да заработи със същия капацитет, а това е невъзможно. Bugaboo решава да прехвърли част от тези разходи върху клиентите, като повишава цените между 50 и 300 долара за няколко продукта, включително столчета за хранене, кошари за игра и новата версия на количката “Fox 5”.
Базираната в Пенсакола, Флорида, компания Simplified произвежда висококачествени планери, картички и канцеларски материали. Тя може да изработи тефтер с твърди корици, златни ъгли, фолио и цветен печат за около 12 долара в Шенжен, Китай, където се произвеждат много хартиени продукти, предназначени за САЩ.
След въвеждането на тарифите, главният изпълнителен директор и основател на компанията Емили Лей споделя, че много хора са я питали защо просто не е преместила производството си в САЩ. „Съединените щати просто нямат инфраструктурата“, каза Лей. Проблемът е, че производството на същия тефтер в САЩ би струвало 38 долара – и то с по-нискокачествени материали. Лей споделя, че поддържа производствените си разходи на 25% от продажната цена на тефтерите от 64 долара. Ако прехвърли разходите за мита върху крайната цена, тефтерите ѝ биха стрували 100 долара – цена, която ги прави непродаваеми.
Компаниите проучват алтернативни места за производство, като коментират, че митата са преди всичко наказателни – както за Китай, така и за американските производители.