
Все повече търговци у нас започват да изписват цените на стоки и услуги както в лева, така и в евро – мярка, която към момента е напълно доброволна, но цели да улесни потребителите в подготовката за въвеждането на еврото. Комисията за защита на потребителите (КЗП) предупреди търговците, които вече посочват цените си и в левове, и в евро, да го правят така че да не заблуждават хората.
Според сигнали, подадени от граждани чрез сайта и горещата линия на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в някои случаи двойното обозначаване на цените създава объркване. Причината често е в неясното оформление – шрифтът, с който са изписани „лев“ и „евро“, е твърде малък или неразличим.
Експерти напомнят, че добрата търговска практика изисква цените да бъдат ясно видими, четливи и разбираеми. Изписването на наименованията на валутите трябва да бъде достатъчно отчетливо, за да не подвежда потребителите относно сумата, която дължат при плащане.
Важно е и превалутирането да се извършва коректно, въз основа на фиксирания курс между лева и еврото. Всяко несъответствие може да бъде възприето като заблуждаваща информация и да доведе до санкции.
Очакванията са, че с напредването на процеса по еврозоната подобни практики ще стават все по-разпространени, но засега акцентът остава върху прозрачността и ясната комуникация с клиентите.