
В Южна Корея слънчевите панели са в средата на магистралата, а отдолу има велосипедна алея. Велосипедистите са защитени от слънцето, изолирани от трафика и страната може да произвежда чиста енергия. Така се прави, а не да се изсичат гори или съсипват плодородни земи, заради соларни паркове....
Велосипедна магистрала, простираща се между Daejon и Sejong в Южна Корея е концепция, която със сигурност не сте си мислели, че ще видите. Тя се простира на 32 мили и не само предпазва велосипедистите от слънцето, но същевременно генерира енергия.
Велоалея в центъра на магистрала с по три ленти за движение в едната посока, е необичайно място за любителите на колелета. Оказва се, че все пак идеята работи. Подобно на SolaRoad в Холандия, където 230-футов път е заменен от слънчеви панели, които захранват осветителна система по магистралата, велосипедната е истинска победа за зелената енергия. Нейните ленти произвеждат повече от достатъчно електричество за захранване на осветлението по целия път и дори станциите за зареждане на електрически превозни средства.
В Холандия обаче велосипедистите се возят отгоре на панелите, вместо под тях, докато идеята в Южна Корея е обратна. Под слънчеви панели са разположени подземни такива за влизане и излизане от пътеката на колоездачите. Това повишава неимоверно безопасността, тъй като те могат да се качват и слизат от велосипедната алея, без да се намесват по никакъв начин в редовния трафик. Веднъж поели по маршрута, те са защитени от трафика от всяка страна с бариери. Все пак това не осигурява приятна гледка към пътя, но предлага защита от слънцето.