Масовото недоволство на гражданите от качеството на електро и водоснабдяването може да се окаже реващо за намаляване цените на прудлаганите услуги от дружествата.
Това стана ясно от изявлението на Анджела Тонева, член на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), по време на форума за проблемите във водния сектор, който се проведе днес в София.
Тя припомни, че от миналата година ДКЕВР е обвързала определянето на цените на тока и водата с постигането на определени задължителни критерии за качество на услугата. От думите й стана ясно, че важна роля в ценообразуването ще играе и броят на жалбите срещу доставчиците на електроенергия и вода.
Регулаторът вече ще разглежда публично всички подадени при него оплаквания от клиенти на контролираните дружества. Така потребителите косвено ще могат да влияят върху цената и качеството на услугата.
До момента тези функции на регулатора не са прилагани, въпреки че са предвидени в закона, посочи Тонева.
За да заработи системата, се прави преустройство на структурата на комисията и повече експерти ще се включат в разглеждането на потребителските жалби.
По думите на Анжела Тонева досегашната практика сочи, че дружествата отказват да регистрират потребителските жалби, а това е недопустимо.
Според справка на ДКЕВР за първата половина на 2010 г. всеки ден регулаторът получава средно по седем жалби. Най-многобройни са оплакванията на гражданите от електроенергийните дружества, а най-големи съмнения предизвикват уредите за измерване.