НОВИНИ


След поредната профилактика – как се отчита потреблението на топла вода в периода

0 1609 11.09.2025
След поредната профилактика – как се отчита потреблението на топла вода в периода

Кремен Георгиев, председател на Асоциацията на топлофикационните дружества обясни пред БНР начисляването на сметките да топла вода по време на профилактика.


„Когато има авария и до апартамента ни не стига топла вода, кранчето на топлата вода трябва да се завърти надясно докрай, каквото и да е това кранче“, обясни Кремен Георгиев.

 

„Топлофикация не продава топлата вода, а продава енергията, с която тя е загрята. Тоест, когато има профилактика или няма топла вода по някаква причина, вода не се подгрява и топломерът, който е търговски уред на топлофикация в абонатната станция не отчита нищо. Съответно енергия не се начислява.“

 

Въпреки всичко, ако тече вода през тръбите за топла вода, ще има минимално отражение в месечната фактура, въпреки профилактиката или аварията, затова и Георгиев съветва в период на спряно топлоподаване, да не се ползва кранът за топла вода.

 

„Трябва да ползваме само кранчето на студента вода, защото водомерът все пак е начин на разпределение на енергията, когато тя е използвана. Тъй като все още нямаме навсякъде ежемесечен дистанционен отчет, това може накрая да повлияе на крайната годишна сметка. Но този евентуален един кубик, изхарчен през топлия кран като студен, даде минимално отражение на годишната сметка.“

 

Цяла южна София беше без топла вода в продължение на 9 дни, между 1 и 9 септември.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама