
Според официалните данни на МВР, публикувани в Портала за отворени данни, към 1 август 2025 г. в страната са регистрирани над 3,2 милиона леки автомобила. Най-голям дял имат превозните средства на възраст над 20 години – близо 1,8 милиона коли. Следват автомобилите на 15–20 години и тези между 11–15 години. Най-малка част от автопарка заемат новите автомобили до 5 години.
Германските марки доминират категорично българските пътища. Volkswagen е лидер с 469 569 регистрирани автомобила, следван от Opel (292 281) и Mercedes-Benz (273 159). В челната петица са още Audi и BMW. Френски и италиански марки допълват картината с по-достъпни модели, а японската Toyota печели позиции заради надеждност и нови технологии.
През 2024 г. в България са регистрирани 50 987 нови автомобила. Лидер при новите регистрации е Skoda с 6356 коли, следвана от Toyota (5629) и Dacia (4755). Данните за 2025 г. показват сходна тенденция – най-много нови регистрации имат Skoda (3726), Toyota (3357) и Dacia (3027), пише NOVA.
Регионалните статистики разкриват различни предпочитания. В Бургас най-много са Mercedes, BMW и Audi, в Стара Загора – Opel, Mercedes и Volkswagen, а във Видин – Volkswagen, следван от Audi и BMW. В София водач е Mercedes с над 10 900 коли, следван от Audi, BMW и Volkswagen. Интересното е, че Toyota влиза в столичния топ 5.
Данните показват и двигателните предпочитания на българските шофьори. Най-много са колите с обем между 1000 и 1999 куб. см, които комбинират цена и икономичност. На второ място са двигатели от 2000 до 2999 куб. см. Малките под 1000 куб. см и мощните над 3000 куб. см остават нишови, но стабилно присъстват на пазара.
Паралелно с употребяваните автомобили, които продължават да съставляват основната маса от автопарка, пазарът на нови коли расте, но не променя генералната тенденция – България остава с един от най-застарелите автопаркове в ЕС. Причините са по-ниските доходи, високите цени на новите автомобили и утвърденият навик за покупка на коли втора ръка.