НОВИНИ


Хиляди в София без парно и топла вода до края на годината – омбудсманът сезира парламента

5 1390 19.09.2025
Хиляди в София без парно и топла вода до края на годината – омбудсманът сезира парламента
БГНЕС

Общественият защитник Велислава Делчева е получила над 200 жалби от столичани само за ден във връзка с планираното спиране на парно и топла вода в ж.к. „Дружба – 2“, което ще продължи до края на годината.


Делчева сезира Комисията по енергетика в Народното събрание и настоява да бъдат изслушани изпълнителният директор на „Топлофикация София“ ЕАД, председателят на КЕВР и министърът на енергетиката. Причината е безпрецедентно дългият срок на ремонта – 90 дни в началото на отоплителния сезон – и въпросът дали дружеството е подготвено за зимата.

 

Ремонтът на топлопреносната мрежа е планиран от 2 октомври до 30 декември 2025 г. и ще засегне 120 жилищни сгради.

 

Жителите на квартала вече излязоха на протест.

 

В писмото си Делчева припомня, че според Закона за енергетиката „Топлофикация София“ е длъжна да гарантира сигурността, непрекъснатостта и качеството на снабдяването. Министърът на енергетиката носи отговорност за контрола върху техническото състояние на мрежата, а КЕВР следи за спазване на лицензионните условия и сигурността на доставките.

 

Омбудсманът напомня, че още в началото на 2025 г. дружеството е заявило готовност ремонтът да се извърши след приключване на отоплителния сезон 2024–2025 г., но това не е направено, което сега поставя хиляди домакинства в риск. Сред засегнатите са възрастни хора, семейства с малки деца и домакинства с ниски доходи.

 

Делчева поставя и въпроса дали електропреносната мрежа в района може да издържи на повишеното натоварване.

 

Омбудсманът обръща внимание и на начисляването на прогнозни сметки за клиенти, които няма да получават топлоенергия по време на ремонта, и настоява тези начисления да бъдат спрени.

 

В отделно писмо до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ Делчева изисква съкращаване на срока на ремонта, прекратяване на начисляването на прогнозни сметки и компенсиране на засегнатите домакинства.

 

„Гражданите справедливо настояват за преразглеждане на организацията и сроковете на ремонтните дейности, които засягат хиляди домакинства“, подчертава омбудсманът.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама