
От 707 до 787 Dreamliner, имената на всички пътнически самолети Boeing имат едно общо нещо: всички те започват (и завършват) с числото седем. Тази традиция е част от историята на компанията от 50-те години на миналия век. И макар някои да спекулират, че става въпрос за тригонометрия или броя на пътниците, които могат да се поберат на борда, истинската причина е много по-проста, пише SlashGear.
От следвоенната епоха, самолетите с витлово задвижване са получавали серийни номера в диапазона 300–400, турбовитловите - 500, ракетите и ракетите - 600, а реактивните пътнически самолети - 700. Когато прототипът на Boeing 367-80 се е подготвял да влезе в експлоатация като първи член на „серията 700“, маркетолозите на компанията решили, че „707“ звучи по-меко и е по-запомнящо се от просто „700“.
С тази малка промяна, 707 не само стана първият успешен пътнически самолет на Boeing, но и зададе модела за именуване на всички бъдещи самолети от серията "7".
След 707 формулата се утвърждава: появяват се 727, 737 и 747. Но освен външните номера, системата за именуване включва и допълнителни кодове. От 1956 до 2016 г. Boeing добавя уникални клиентски кодове към базовия номер, за да посочи коя авиокомпания е закупила самолета. Например, Boeing 747-438 на Qantas има код „38“, уникален за австралийския превозвач. Boeing 737 MAX на Southwest Airlines има код „H4“, което показва принадлежността му към тази авиокомпания.
Съществуваха и обозначения на подмодели. "ER" означаваше Extended Range, "LR" - Long Range, а "F" - товарната версия. Например, 747-400M означаваше комбинирана пътническа/товарна версия, докато 737-800BCF означаваше Boeing Converted Freighter. Всяко допълнение предоставяше повече информация за предназначението на самолета, дори ако основната последователност "7X7" оставаше непроменена.
Лесно е да се види очевидното: поредицата „7X7“ е към своя край. Boeing вече е използвала всички номера от 707 до 787, оставяйки наличен само 797. След това компанията ще трябва да реши дали да започне отначало с различен номер или да разработи познатата схема. Историята вече е виждала пример с проекта за свръхзвуков Boeing 2707, така че този вариант също е възможен.
Независимо от това, числото „7“ е неразделна част от идентичността на Boeing от 50-те години на миналия век. Независимо дали става въпрос за 737, 787 или друг самолет между тях, пътниците знаят, че летят с Boeing. Като се има предвид значението и историята на това число, е трудно да си представим, че компанията ще се откаже от тази традиция. Можете да се обзаложите, че маркетолозите на Boeing вече обмислят как грациозно да продължат тази линия на „седем“.