Столичната община спира маршрутките. Договорите на 6-имата превозвачи, които сега пътуват по 29 линии, изтичат през лятото.
Общината обаче няма да прави нов конкурс, научи “24 часа”. “Маршрутките са изживели времето си. Те имаха своето място като бърз и удобен транспорт от единия до другия край на града. С пускането на метрото обаче има сериозен отлив на пътници, който ще продължи с тръгването на втория метродиаметър. По настояване на превозвачите вече са закрити 20 линии”, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Маршрутките ще бъдат заменени с къси автобуси, които ще свързват кварталите с метрото и най-натоварените линии на градския транспорт.
В момента се подготвя схема за допълнителните автобусни линии, която трябва да е готова през март. В нея ще бъде посочено къде и на колко минути ще се движат по-малките автобуси, до кои метростанции ще возят и с кои линии на градския транспорт ще правят връзка. Тя ще е част от транспортната схема на столицата. "В сегашния им вид маршрутките нямат бъдеще. Сега спират, където им хрумне. Движат се в центъра. Бусчетата са стари, защото заради отлива на пътниците и изтичането на договорите операторите не могат да инвестират в нови", обясни Христов. Обмисля се идеята билетчето за вътрешнокварталния транспорт да важи и за метрото и столичани ще плащат един вместо два лева. Така повече софиянци щели да предпочетат да се придвижват с градския транспорт и метрото вместо с личните си автомобили, твърдят от "Московска" 33.
Късите автобуси щели да обслужват големи столични квартали като Младост, Люлин, Овча купел и др., в които има метро. Идеята е автобусите да са по-малки от тези на градския транспорт, за да могат да влизат във тесните улички. Все още обаче не е ясно дали вътрешнокварталният транспорт ще се извършва от общината, или за линиите ще бъде обявен конкурс. Маршрутките се появяват в София през 1999 г. Тогавашният кмет на столицата Стефан Софиянски обявява първия конкурс за превозвачи. Последният конкурс, който общината пуска, е от 2003 г. и е със срок 7 г. Линиите тогава са 49, но по-късно 11 от тях са закрити по искане на фирмите. В момента в града ежедневно се движат над 350 маршрутки, които обслужват пътници по 29 линии. Те се държат от фирмите - ЕГ-6 ООД, ЕТ "Сиси-Т", "Карина СПС", "Борекс транс", "Ант Фарма" ООД и "Сева транс". Именно по искане на Сдружението на маршрутните превозвачи заради сериозен спад на пътниците вече бяха закрити девет линии. (24 часа)