
Според Кирил Дмитриев, той може да бъде построен за по-малко от 8 години. Тунелът трябва да свързва Чукотския регион на Русия с Аляска. Пратеникът предлага да бъде построен от компания на Мъск.
„Русия и Съединените щати трябва да построят железопътен тунел „Путин-Тръмп“ под Беринговия проток, за да свържат страните си, да отключат съвместно проучване на природни ресурси и да „символизират единството“, предложи пратеник на Кремъл в САЩ.
Предложението на Кирил Дмитриев, инвестиционен пратеник на президента Владимир Путин и ръководител на руския суверенен фонд RDIF, предвижда строителен проект на стойност 8 милиарда долара, финансиран от Москва и международни партньори, за изграждане на 112-километрова железопътна и товарна връзка за по-малко от осем години.
„Мечтата за връзка между САЩ и Русия през Беринговия проток отразява трайна визия – от железопътната линия Сибир-Аляска от 1904 г. до руския план от 2007 г. RDIF е проучил съществуващите предложения, включително железопътната линия САЩ-Канада-Русия-Китай, и ще подкрепи най-реалистичния план“, написа Дмитриев в X.
Беринговият проток, широк 82 км в най-тясната си точка, разделя обширния и слабо населен руски регион Чукотка от Аляска. Идеите за свързването им съществуват от поне 150 години. Малките острови Диомед, единият руски, а другият принадлежащ на САЩ, се намират в средата на пролива, само на 4 км един от друг.
Дмитриев е предложил тунелът да бъде построен от The Boring Company, американска компания за строителство на тунели, собственост на американския милиардер и бивш съюзник на Тръмп Илон Мъск.
„Представете си да свържем САЩ и Русия, Северна и Южна Америка и Афро-Евразия с тунела Путин-Тръмп – 70-километрова връзка, символизираща единство. Прогнозните разходи са над 65 милиарда долара, но технологията на The Boring Company може да ги намали до под 8 милиарда долара. Нека изградим бъдеще заедно“, написа Дмитриев.
Изграждането и модернизирането на инфраструктурата от двете страни на пролива би струвало огромна сума. Съществуващите пътища и железопътни линии на Чукотка са в най-добрия случай оскъдни.
Дмитриев каза, че по време на Студената война е бил предложен план за „Мостът на мира Кенеди-Хрушчов“ над пролива. „RFID вече инвестира и построи първия по рода си железопътен мост между Русия и Китай. Време е да направим повече и да свържем континентите за първи път в човешката история. Време е да свържем Русия и САЩ.“