От февруари шофьорите, които са нарушили правилата за средна скорост, ще започнат да получават фишовете – всички наведнъж, след като новата система заработи.
Тол управлението започва да изпраща към МВР всички нарушения на средната скорост, въпреки липсата на окончателна методика за глобите.
„Тези, които са извършили нарушение от момента на въвеждането на системата, трябва да знаят, че глобите няма да бъдат подминати. Ще ги получат, когато новата система заработи след февруари“, заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики пред БНР.
По думите ѝ контролът на средната скорост вече влияе на поведението на водачите. „Голяма част от шофьорите започнаха да карат по-бавно. Надяваме се успокояването на трафика да даде резултат в дългосрочен план, особено предвид сегашния ръст на пътнотранспортния травматизъм.“
Анализ на Европейския център за транспортни политики показва, че травматизмът по пътищата се измества от летния сезон към периода май–ноември. Причините са комплексни – състоянието на пътната инфраструктура, недостатъчното обучение на шофьорите и липсата на ефективен контрол.
Що се отнася до „черните точки“, най-голяма концентрация се наблюдава там, където трафикът е най-натоварен. „Две от тях са на АМ „Тракия“. В региони с по-слаб контрол при строителството и нарушенията на пътя също има завишаване на травматизма. Това се потвърждава от официалните данни на държавата“, добави Русинова.