НСО вместо да дават съвети, че който шофьор не е сигурен как ще реагира при среща с кортеж, да слиза от колата и да забрави за нея, по-добре да видят как тези работи се случват например в Германия. Това каза пред Нова нюз Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите (АКАБ) в България.
Там когато има кортежи, пред тях се движат мотори, които дават знак на останалите участници в движението да отбият встрани, за да освободят лентата за насрещно движение. Чак след тези мотоциклети идва кортежа, така е уважаеми господа от НСО! То ако ще е така, дайте да направим така, че пътищата да са само за НСО, само за полицията, само за някои, обясни той.
Ако вместо водача снима клипа с инцидента с НСО, на негово място беше линейка, която също е със специален реживм и вози пациент на косъм от смъртта, тогава какво правим? Така че да ме извинят от НСО, но е цинично да казват, че нормалните водачи нямат място на пътя, коментира той.
Вината в този случай е 50 на 50. Водачът на колата в този случай е трябвало да отбие встрани като вижда колите на НСО, но при нас в България шофьорите не гледат надалеч, гледат на най-много 10 метра пред себе си. Но до тук е вината на частния автомобил, посочи още той.